Stanna upp och ta pause i livet.

Har efter en lång tid men kaos och upp och ner känt att jag mer och mer tappat fotfästet. Har haft mycekt tankar på livet, vänner och vem man kan och inte kan lita på.
Valt att göra saker som varit bra och val som varit mindre bra. Kört på i 200km i timmen utan att stanna upp tänka till och se vad som är viktigt i livet.
Antar att man gör det till man kör på tills man går in i en vägg. Just nu känns det lite som jag gått in i väggen. Syns och känns på hela mig. Har ju haft jobba yttre faktorer som påverkat det oxå ju.

Det som fick mig att inse är när man hamnar i ett sådant läge att man inte orkar med livet. När man inser att  vad man än gör så blir allt fel. När man för 3:e gången på 2 veckor får herpes utslag. När man gråter för allt och lite till.

Därför har jag fått ta en pause i livet. Ges möjlighet att andas lite. Samla mina tankar ladda batterier. Se mig om vad som är bra och vad som ger mig glädje i livet. Ta mig igenom det som varit och bearbeta det så jag kan lägga det bakom mig.

Sen har jag fixat lite med datan vilket ger mer privathet. På facebook bla. (även slutat skriva där) jag har fått lösenord skydda bloggen för obehöriga ögon.
Jag är eller kanske kommer bli polisanmäld för ett par inlägg här. Har dock forskat lite i det och det känns skönt men som det verkar sig kan man inte klassa det jag skrivit är förtal. Fick veta detta av en som är eller har lite jurist bakgrund:
"om det du skriver är sant är det inte heller förtal. Det blir ju svårt för henne att bevisa att hon bara varit snäll och go mot dig och att du återgäldar det genom att skriva saker om en oidentifierad person på nätet.
Som jurist har jag lärt mig att man ska läsa HELA paragrafen. Andra stycket: Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt 180) att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den 181), skall ej dömas till ansvar. 182)"

Så det känns skönt att veta. Men det känns sjukt att det ska behöva vara så här och gå så långt.

Idag mår jag lite bättre och har hittat lite saker att vara glad för. Det känns skööönt!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt