gör detta en inte lite sur så säg...

Går och handlar på ICA maxi, lämnar in Hedda och Hugo i barnrummet. Det går inte lång tid Hugo vill vara med sin mamma han älskar ju mig. Härligt!!
Vi går runt handlar med alla andra som handlar fredag efter jobb. dum dag men jag var bara tvungen.
kommer till Kassan får avstämning. Tänkte jahapp ja ja inget att göra bara hålla tummen att man i den totala förvirring har gjort rätt. Betalar och han säger allt stämmer bra. Toppen!!
Skrattar lite och säger ja det är ju nästan fantastiskt att det gör det när man är förvirrad 3 barnsmor.
Jag tyckte det var lite kulig kommentar men det verkar inte den unga manliga kassörskan utan gick surt där ifrån.
Dax att packa. hade 2 påsar med mig. Köpte en sådan där papp kasse. Man vill ju vara lite vänlig mot miljön, även om den är rätt dyr.
Hämtar hedda går ut blir på utvägen trackaserad av en kollega till den andra 3 killen ... morrrrrrr men men biter av han ganska snabbt.
Hedda bryter ihop i de här svängdörrarna där vi så klart är med en annan människa och hon hoppar till och ryggar tillbaka och tittar på oss ung som om vi vore utsläpta från närmsta dårhem.
Orkar i detta läget inte bry mig och tänker antingen har hon inga barn eller så hoppade väl hennes över den här härliga 6års fasen.

kommer till bilen har lyckats lugna hedda lite lagom. tagit bort tuggumi löftet pga av hennes beteende.hon har ju hunnit bryta ihop ett par gånger till och klagovisan jag får aldrig någonting har vi hört ett par gånger. jag är glad har bibhållt någurlunda lugn och fått alla barnen till bilen utan olycka.

hedda hoppar in tar hugos plats hugo bryer ihop totalt och i samma veva som han gör det lyfter jag ICA papp påsen och hör "ritchhhh" sätter in kassen i bilen och ut åker alla barnmatsburkarna. Fan fan fan hela botten är sönder. Hade jag inte haft en gråtande unge, en hungrig bebis och en hedda skulle jag fasenmig gått in och visat upp det.
Som tur var hade jag möjligheten att packa om allt i de andra kassarna.
men ska det vara så här. påsen är halvfull packad med 4 liter mjölk och lite barnmatsburkar och den håller knapt tills jag kommer ut från affären.
Dyr påse men bära hem mat i den ska man tydligen inte kunna. Kan säga det är INTE första gången heller!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt