Genomföra ett hästjobb...

FLYTTA hela min andra blogg hit. bara en så där 800 inlägg eller nått. Men det är det värt!!

Har på grund av händelser i mitt liv insett att min blogg jag har sen 2008 på en annan bloggsida inte är rätt ställe för mig. Man har inte yttryckande frihet på den, utan det är mer kontrollerat.
Hej,

Vi vill upplysa dig om våra regler som gäller på *
Publicerat Material får inte:
  • Kränka, hota eller förtala andra personer eller utgöra intrång i andra människors privatliv
I många fall går det att identifiera personer utan att namnge personer i sin text.
Vi ber dig att redigera följande inlägg

här är reglerna lite annurlunda. Den andra sidan har uppmuntrat till att polisanmäla mig. Vilket jag inte känner att jag uppskattar eftersom vid efterforskning jag inte gjort något fel ju.
man kan inte klassa det jag skrivit är förtal. Fick veta detta av en som är eller har lite jurist bakgrund:
"om det du skriver är sant är det inte heller förtal. Det blir ju svårt för henne att bevisa att hon bara varit snäll och go mot dig och att du återgäldar det genom att skriva saker om en oidentifierad person på nätet.
Som jurist har jag lärt mig att man ska läsa HELA paragrafen. Andra stycket: Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt 180) att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den 181), skall ej dömas till ansvar. 182)"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt