semester


nu är vi hemkomna från en lite mys semster. vi är lite mer bruna mygga stuckna.
i tisdags packade vi bilen. kan säga att vi skrattade gott och insåg att en volvo v70 inte är stor nog för oss när vi ska på camping semester.









men min kära man packade om och om igen. till slut gick det och vi andra fick oxå plats.
på vägen ner ringer vi campingen... första vi tänkt oss var full ringa nästa. där fanns det plats. så bokade där. på vägen stannade vi på börjes i tingsryd. köpte lite ridgrejjer till stundande ridning till hösten.
även ett lunch stop och fylla på magarna.









vi landade till slut på orebackens camping i sjöbo. en mysig liten camping och de hade ett stort fint bad. väl framme skulle vi börja montera tältet. nu det gällde att hålla tungan rätt i mun så man inte gjorde bort sig ;0)






detbörjade bra när gubben insåg att han glömt nått att slå ner tältpinnarna med. men vi hade en lite stofil granne mitt i mot oss som hade det mästa och var sjukt social så vi lånda oss en hammare av han.
tältet kom upp och sen var det iväg handla och äta.








första kvällen avklarades.



natten lika så fick bra. lite vaken tid så men det hade ja haft på lyxhotell med.
dagen efter bar det iväg till orebadet och där var vi hela dagen.





man fick lura upp barnen ur polen för att få dem att ladda på sina små batterier.
helt otroligt att barn kan bada så länge.
hem och grilla gott äta och mys.






jag och maken spelade kort varje kväll och i´m the champ big time.
fredagen bar kosan iväg till Tosselilla sommarland.















barnen var överlyckliga. tyckte synd om lilla milly .. här var det inte någon fördel att vara liten. jo när man skulle gå in var man gratis om man var under metern. men sen om man var under 90 fick man inte åka många karuseller. och milly hade ju minst 5 cm till 90. lite lustigt dock för tänk om det är en långt barn som man inte kan prata med ... då får de åka men min milly som går att prata med fick inte åka.
ja ja regler är regler inget att göra... men jag tyckte lite synd om henne. var inte mycket hon fick åka och hon ville ju så gärna.
såg en gammal vän med från min tid i skurup. kul att se henne. man undrar allt vad som hänt med alla man träffat under årets lopp. så det var lite kul att se. hon var där med sin man och 3 tjejer i mina barns ålder. hon var sig lik. såg fatist exakt lika dan ut. hi hi ... vågade dock inte hälsa ;0)
blev i alla fall mycket lek karusell och bad. barnen var sjukt nöjda med dagen.
natten blev ett helsike då grannarna festade sent och högljutt. puh.






dagen efter var det lördag. vi hade lurat barnen att vi skulle åka och hälsa på ett par apor. ha ha i själva verket var det mormor och min gudmor. jag går till duchen för att göra vid mig. tar lite längre duch än jag brukar. det var gott ju. men sen camping duch är inte wow så inte när som så länge som hemma. så jag var inte borta så länge. men när jag var tillbaka i tältet fick jag en chock. då var t i full gång att packa. ja blev paff .. vad hände nu. jo då hade han och mamma pratat. åska och dåligt väder på intågande och då hade de kommit fram till att vi packar iväg oss och åker till dem och sen hem. helt ok för mig. blött tält och åska (inte för jag är rädd men gärna inte) i tält nej tack.
snabbt packade vi in allt. blev lite latare variant denna ggn och inte den fina ihopa rullningen som man ska.



sen bar det iväg till gudmors stuga. ett lugn och fridfullt ställe. så härligt gott. blev bad i wombsjön.









mys och go mat var vi laddade med för att sen åka hem.
mötte värdens man gris på toa stoppet och morr det satt jag och surade lite i bilen men det får bli ett eget inlägg.
så skönt att komma hem. dock var huset 29 grader varmt så det blev tväröppna och få in lite luft. sen ladda tvättmaskinen.
segla ner och njuta av en kall öl i soffan med stora kärleken.
härlig semeser.





fler bilder kommer när jag laddat av kameran.

Kommentarer

Michelle sa…
Ser ut och varit en kanon semester :)

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt