Inte sämre än man kan...

Ändra sig

När en kvinna i området där jag bor var ute och gick 1 gång om dagen i 1 timme. Satt jag hemma och ifrågasatte hur i helskotta hon hade tid och hann med. Hon hade som jag 3 små barn och hus. Min vän sa då ja men om du offrar lite soff tid ska du se att du hinner.
Jag tvekade och hade svårt att se det.
Men härligt nog är man inte sämre än man kan ändra sig. Nu skiter jag i soffan och det är minst 1 timmes promenad varje kväll. Helt otroligt det går.
Nytta gör det också mer än man anar. Imorse hade vågen gått ner under det där svåra skit gränsen som jag aldrig kommit under. Så nu fick man sig en belöning och sporre big time.
Nu har jag ångest om jag INTE får komma ut och gå. Stegen är lätt och flygande och det känns gott i hela kroppen.
I början var stegen sega tunga och man flåsade och sen var helt slut när man kom hem.
Vilken skilland. Bara på denna korta lilla tid.
Så 2 småbarns föräldrar kan faktiskt unna sig och hitta tiden för att ta hand om sig själv.
Älskar när jag blir överbevisad och har fel!!!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Michelle sa…
Ja vi ska ha en stor eloge för vi är skit duktiga, YIHAAA!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt