Blogg polisen är framme på jobb.



Chefen kom in idag. Vi hade samtal om denna bloggen. Skönt att hon kom rakt till mig istället för att gå via omvägen eller tro vad folk säger. Hon känn så bra vår chef.





Det har tydligen varit någon här som läser min blogg som sedan berättat för sin chef att jag bloggar på arbetstid. skvaller på hör nivå utan att veta. 


jag skulle aldrig våga blogga på arbetstid. Förstår dock inte hur man vågar … att jag bloggar på jobbet ja det gör jag men man har raster och kan vara utloggad i min tid. och på utloggad tid och rast är det faktiskt inte förbjudet. 


sen Skulle inte ens våga öppna min blogg på jobbet. Allt loggas. Om jag gjort nått man inte borde så synts det eftersom jag bloggat i många härens år och jobbat här sen 2007 borde ju det kommit fram när man loggar.





Skönt då att få förklara sig i alla fall. 





Chefen hade då varit inne och granskat min blogg. Sett tiderna jag bloggar. Hon hade på känns lite som det ser ut. att jag bloggar på rasterna. vi pratade och hon klargjorde att jag får blogga och hon kunde se att det inte var på försäkringskassans tid. Hon var nöjd så. hon kunde oxå se att hon såg inget fel. 





jag har rent mjöl i påsen och jag vore rätt korkad att publicera inlägg på bloggen om jag skulle skriva på arbetstid då det självklart skulle upptäckas. men ja så här går det till för den nyfikna. 





Däremot kan man ju ha ett blogg inlägg mailat till min privata mail på mobilen och det finns ju app på mobilen. Så när jag beslutar mig för att publicera inlägget gör jag det. ibland är det med viss eftertanksamhet jag bloggar så då är det bra att inte publicera saker bums.


Man kan även skriva på kvällen och sen spara inlägget för man vill fundera lite för att sen publicera det via mobilen dagen efter när man känner jo jag skriver ut det. man kanske vill kontroll läsa det i lugn miljö. det har man inte hemma. man kanske vill lägga in en bild. Behöver ju för bövelen inte innebära att jag bloggar och skriver det på arbetstid utan är skrivet på kvällen hemma.





Det finns toaletter på detta stället och mig veterligen är det väll inte mobil förbud på toa. Sen klippa klistra in lägga till bild tar ju 30 sek. sen laddat det ju ut av sig själv.


Sen som chefen sa och som jag känner loggar jag ut från jobbet ska folk skita i vad jag gör. På lunchen har jag inga som hälst problem som hon sa att blogga om jag vill det eller om jag under annan tid loggar ut med för den delen. Då är jag på min fria tid.





Alla som har en iphone vet att man inte kan sitta och skriva blogg på den ha ha då skulle man ju bli knäpp.


Men om man skrivit det på dator hemma sparat det för att sen tänka igenom och fundera kanske lägga till en bild eller två. Så ta det inte utav arbetstiden ju.





Så svaret är ja jag bloggar på jobbet på mobilen .. och nu vet ni alla desutom vad jag gör på toa och när jag varit på toa. Ha ha eller när jag lunchar eller tar mig en rast.





Men Icke på arbetstid. Det skulle jag inte våga!!





Jag är bra nyfiken på vem du är som inte kunde prata med mig personligen utan måste gå bakom min rygg. Det trista är att någon av de jag har på Facebook inte kände att de kunde fråga mig. Då det bara är vänner som kan se vad jag publicerar på facebook. 

















Kommentarer

Anonym sa…
Då kan man ju ställa sig frågan, om dem som uppmärksammade detta, kollades detta upp på arbetstid??
Minname sa…
(kissar) för polisen info.
Ja vid eftertanke kanske du har rätt hum kolla fb o läsa blogg arbetstid är ju nog inte ok

(färdig kissad ;0). )

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt