v. 7

Måndag: eftersom milly inte belv bättre ringer jag barnskut igen och undrar lite över dosen. Med 100mdos skulle vi ta 2-3ggn /3 gånger dagligen. Men med 200mdos skulle vi ta 1 ggn /2 gånger dagligen. Känns som dom är rätt olika. Men ja jag ringer. Vågar inte dosera själv ju. Hon tyckte ju lite knas oxå och menade att ja 200kdos 1 ggn /gånger dagligen vore bra och rimligt. Så då testade vi det. Detta verkar funka direkt blir det bättre.

Tisdag: Inget babysim idag heller. Bara vara hemma och ta det lugnt mys mys massa. På kvällen var jag med A och M från tidigare föräldragruppen på matlagningskurs. Kul kul bra billg mat för barn.

Onsdagen: Packa städa fixa. Milly visar tecken på att piggna på sig. Så skönt.

Torsdag: Milly visar sig inte alls piggnat utan har över 39graders feber igen. Fan va nu. Mamma och svärmor blir oroliga så vi ringer 1177. Hon var super bra hon jag fick prata med. Hon menade på att det är ingen fara för M att åka. Kanske är det så att vi inte låtit kroppen löka ut bassillen. Utan gett för regelbundet febernedsättande som gör att febern återkommer. Men hon menar åk ni det finna bra barnkliniker i Malmö med. VI åker till Mormor och allt är super.



Fredag: Inleder dagen med att åka ner till salongen alla göra oss fina. Sen blev det en hamburgare och där delade vi på oss. Jag och millsan åkte till stoff och stil. Barnen och t tog museet.

Lördagen: ja nu var det hugges tur att bli kass. Jag åkte en tur till stoff och stil igen. Nu var jag nöjd. sen åkte jag och hedda och hämtade brossan och hans fru. Middag med kass hugo slutade i kräkning. Men sen piggnade han till och tur var det för annars hade han missat disney on ice han med. Vet inte vad det var men ingen magflunsa var det. Men hon på 1177 sa att denna influensan som går nu har satt sig på många i magen. Var nog det hugge hade. Blev i alla fall efterlängtad Disney on ice på kvällen.

Söndag: dags att åka hem. Puh rätt skönt. Det är kul att komma bort med skönt att komma hem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt