Inte min dag idag ... men duktig är jag

Var iväg på City gross och handlade. Gick fint fint. Lättare med bara 1 barn och ett som sitter i vagnen. Höll mig stenhårt till min lista och inga onödiga inköp. Hittade massa rabbatkuponger. Det gillar vi!!!

Hem och greja.

1 skala 1kg kräftor och 500g räkor. Fint fint.. men aj aj aj mina tummar. Men ack vilken god skagenröra det blev.
2 fick för mig at koka soppfond på skalen. Fixa fixa. Himmel den med lite grädde i NICE.
3 förkoka revben till middagen imorgon. Så det är lätt att värma på och glaca innan middagen.

Fy bubblan vilken hemma hus mor man är.

Sen drabbas jag av lite händelser som bara e så typiskt mig.


Morrrrr varför varför... sätter sig på toa börjar kissa ska ta papper och där hänger en tom rulle och skrattar åt mig. Inget papper så långt ögat når... panik!!!
Hur jag löste det är min lilla hemlighet ... men haha jag har torr trosa i alla fall!! ;0)
Inte min dag idag... skulle just byta blöja på Milly river av Up&Go blöjan ska ta ner den (sitter med henne i knät) inser att den är full med bajs... jaha vad för man nu... haha löste det med. Men vad är odsen.
 
Du är så huslig när det gäller mat! En riktig matmor. = ) Varför kommer jag inte ens på tanken att koka räkskalen? Jag blir så inspirerad när man tittar på alla matprogram, bara att sätta igång ju! ...ja det var ju just det, igångsättandet.. ; )
15 Februari, 13:36   


Hälsn Anna...som vanligt glömde jag fylla i några rutor.. =)
15 Februari, 13:37   


Haha Anna ja du det var inte alls svårt att göra fonden och himmel vad god den blev. Den med lite grädde i blir en fin fin soppa!!
15 Februari, 13:48  

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt