Fuska utan mening ... pusta ut var inte....

Fusk.

Så fel det kan bli. I tis gick t hem och var lite pappaledig. Jag ringde chefen fick inte tag i henne. Men hoppas att vi kan byta ut min FP mot semester. Har forf. inte fått tag i chefen vet inte ens om jag får eller har semester. Haha kan bli dyrt då jag riskerar att stå utan ersättning. Tänkte skönt lite avlastning här hemma så jag får ladda batterierena då jag sover illa eftersom Milly vakna massa.
Hade dock inte den minsta tanke på dagis .. jag gjorde ju som vanligt ibalnd är man väldigt blodin. Lämnade mina 15 timmar.
Så chattade jag med Sofia hon frågade mig om barnen var på dagis och ja sa ja de 15 timmarna. Tänkte ju inte mer på det men sen säger Sofia men får de vara där när du har semeser. Fan det hade hon ju rätt i .. hade ja inte en tanke på fick genast mega dåligt samvete. Kunde knapt sova på natten rädd att jag hade fuskat.

Det första jag gjorde på morgonen var ringa dagis och sa som det var att jag var helt slut pga av dålig sömn på natten och att t tagit ledig för att avlasta mig lite. bad tuden gågner om ursäkt för mitt misstag, sa att det var bara denna veckan ju. Varpå jag var hemma då jag från tis till fre fast jag tog semester dag. Det ända hon sa då var att ja men det är ju ok. Du har ju allmän förskola och bara du håller dig och har tiderna för allmän är det ok. Ingen fara.

Då pustade jag ut och kände mig lugn att ok är det ok för dagis har jag ju inte fuskat i alla fall.

Ja jag är ingen bra mamma som är hemma ledig och har inte mina barn hemma under de 15 timmarna utan skickar de till dagis. Dagis sa det var ok så jag har i alla fall inte lurat någon eller fuskat. Det har bara dock varit lite mycket senaste tiden och tis var det babysim vilket var kul att vi var bägge med på, sen ons var det barnpsykologen och där ska inte barnen vara med.
Japp jag är usel men jag kan säga att det gjorde mycket idag att t tog barnen och jag fick vila det var guld värt!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt