v. 6

Måndag: inleddes med att gå till BVC med Milly och Hugo. Milly skulle vägas och mätas. Resultatet blev 8220g och 68.5cm. Går upp fint och bra enligt alla sina små fina kurvor. Perfekt. Sen var det hugges tur han vägde 17.3kg och var 107cm lång .. oj inte konstigt att byxorna börjar bli korta. Hans tal gick igenom denna gången ja inte för att ungen pratade vägrade totalt säga nått. ( han fick inte helt godkänt på 4års kontrollen) på kvällen bli Millsan sämmre och det slutar med ett akut besök på Kalmarjouren. Där hon får andas adrenalin och får flytade betapred. sen hem och sova.

Tisdag: blev inget babysim eftersom bebisen är sjuk. Dock verkar det vara lite bättre idag. Vi är hemma tar det lilla lugna för att tjejen ska få chansen att repa sig.

Onsdag: jahapp Millsan hostar så hon kräks låter som ett väsande ånglok och inget är bra. Ringer VC för kontroll. Då dom inte har tider och vi varit inne en gång redan får vi tid på barnakuten istället. In där och får träffa läkarne som konstaterar att japp detta låter inte bra. Jag propsar på trolig förkylningsastma. Hon får andas adrenalin igen. Man konstaterar att ja det är nog astma. Han får en andra bedömning japp förkylningsastama. Får aromir utskrivet och sen hämta barnen. Hon fick även betapred. Sov hela em äntligen efter ett par jobbiga sömlösa nätter.

Torsdag: känns lite bättre. Vi andas det där vi fått. svårt dock tycker vi får ta ofta. Men men det ger lite bättre flås efter så vi kör. Dock kommer det rätt mycket attaker och det är massa slem som kommer.

Fredagen: minns jag inte nu börjar allt bli dimmigt och jobbigt. Milly bli sämre med attackerna (astman) och sir väs kommer mer och mer fram. Förkylningen var nästan borta ;0)

Lördagen: börjar med att ringa barnakut igen och fråga om det ska vara så här. Då får jag reda på att jag kan och ska ge henne rätt mycket av aromiren. Dom reagerar dock på att hon inte fått pulmicort och ja med. För det verkar som hon behöve ha lite mer än bara den medicin hon fick. Milly är rätt pigg på FM och vi väljer att åka till latjoland. Hela familjen ska dit och barnen har sett fram mot detta massa. Milly har kul leker runt och det är full rulle. Så ska vi äta och då kommer det inte ner mat. Hon klöks och hostar så hon kräks. Sen blev hon sämmre och sämre jätte hög feber från ingen stan och bara satt i pappas knä. Vi avbryter tidigare för att åka och hämta medicin. Skulle ju ha fam. karlsson på middag med.
Åker till apotek och då finns ju inte medicinen allt blir en soppa. Fam. karlssons bil bryter ihop och vi sitter fast på apoteket. Middagen avbruten och efter 1 timme och lite till har jag fått en annan medicin.

Söndag: medicinera och ha oss. Går rätt hyfsat. VI väljer dock att stanna hemma idag. Det var först barnkalas på leos lekland och sen skulle vi fira kusinen på öland. T och barnen åkte på bägge sakerna jag stannade hemma med milly för att hon skulle få vila och vara hemma i lugn och ro.
( haha ha du anonyma som inte verkar tro att jag tar han om mina barn ja jag fattar och jag utsätter inte mina barn för vad som om jag ser att dom är sjuka ju!!! )

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt