Varför är man aldrig nöjd!!

Ja då var det söndag och helgen är snart förbi tack och lov. Varför kan jag aldrig få njuta och ha det så där förbannat mysigt en hel helg.
30år och aldrig fått (oj flåt 31år) uppleva min stora dröm. Att få vara den där underbara härliga kärnfamiljen.
Minna drömmer sig bort och tänker vad hon vill ha.
Tänk att börja fredagen med att stor handla tillsammans köpa en god flaska vin. Komma hem mysa leka lite med barnen för att sen ta tag i kvällens middag tillsammans. Sen sitta och äta den goda middagen och prata om veckan och planera helgen tillsammans.
Lördagen går åt att antingen göra nått kul tillsammans eller tåta i trädgården leka och ha kul. sen gemensamt städa för att ha över goda vänner på sällskap och prata spela nått spel.
sen söndagn åker man till Ikea och söndagsmyser så där som man gör som familjer gör. Köpa lite saker och fixa där hemma. sen på eftermiddagen samlas man hon de äldre och äter en godis söndags middag med släkten.
Sen på söndagen njuter man av varandra och kryper ner i soffan och bara är med varandra!!

Detta är minnas stora dröm liv. men nej istället sitter hon är hemma med två underbara barn som är smått uttråkade för mamma inte vet vad hon ska ta sig till. familj ja det finns det ändå ingen att äta hos så det är bara att ta sig samman och fundera på vad hon ska göra. hon sitter med tårar att hon aldrig fått uppleva och kanske aldrig får uppleva detta och aldrig får ge sina barn det underbara kärfamiljslivet hon hade som liten och alltid haft föreställning att hon skulle ha och drömt om. en sak är säker ni som har detta underbara liv ta vara på det och NJUT!! för det andra är INTE roligt!!!

tänk så många år och så mycket hon kämpat för att nå dit hon är och ändå är hon inte ens i närheten!! sen tänker jag lite fan här sitter jag och gnäller och gämfört med många andra har jag nog det rätt bra. fast det är väll lättare att se sådan man drömmer om än det man har omkring sig antar jag!!!












*gråter lite* ja jag är patetisk!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt