Djupa tisdags filosoferingar!

Vad är dröm och vad är verkligenhet i livet? Saker som jag kan gå och tänka på mycket. Tänk om allt det man upplever är dröm och att man snart ska vakna och inse att nej det var bara en dröm. Jag tittar mig om i mitt liv och ser allt bra mysigt underbart jag har omkring mig. Jag har en underbart go söt pojkvän som jag bara blir mer och mer kär i för varje dag som går. Jag har två fullt friska söta go barn som nu mer och mer jag får allt att fungera bra med. Jag har en toppen bra lägenhet vist den behöver fixas men rom byggdes inte på en dag. Jag har en bil som funkar. Insåg att ena dörr knappen försvunnit men va tusan den funkar. Har ett bra jobb som jag trivs med… vist kan bli tungt när alla hönorna kacklar och är missnöjda och chefen leker envåldshäskare men det är ett bra jobb. Jag har pengar så jag klarar mig .. och mer än jag behöver i saker där hemma. Mitt liv är bra och jag trivs och är glad. Men tänk om allt detta är en dröm. Tänk om man vaknar och inser att jag berättar om en pojkvän och känslor som jag bara inbillar mig. Tänk om det framkommer att barnen inte är mina eller att dom är allvarligt sjuka. Tänk om jag egentligen inte har den bostad som jag har utan bor på gatan utan bil utan jobb och allt det. I sådan stunder kan jag bara tänka på alla dom människor jag pratat med som inte är så lyckligt lottade som jag och bor på gatan. Inflik i skrivandets stund. När man sitter och skriver och tänker att tänk om pojkvännen är inbillning visslar mobilen till och man får värdens socker söta mess… =) MYYYYYYYS!!! Det var som igår när jag skulle sova var lite tufft när man inte fått prata med honom på hela dagen men jag inser verkligenheten och att hans jobb kräver det som det kräver just nu och tänkte skickar god natt mess bara han hör av sig när det finns tid och möjlighet. Då ringer han mitt i jobbet men bara för att få säga god natt. Blir aldesles varm av att höra hans röst. Då inser man att nej han finns och han ringer mig för han vill fast det kanske inte fanns tid!! Tillbaka på det här på gatan. Pratade med en arbetskollega igår från Malmö tiden. Tänker ofta tillbaka på de människor som korsade min väg då. Hade en klient som var tung missbrukare och bodde på gatan han var född 80-81 om jag inte minns fel. Jag prade mycket med honom och hjälpte honom både med pengar och den där lugnande psykologiska mötet ju. Dvs bara att finns där och prata när han behövde det. Han skulle få åka på behandling utomlands. Hade varit på många innan detta utan lyckat resultat. Han var så rädd och orolig och det var mycket som skulle fixas innan han åkte. Tänk han injiserade heroin dagarna i ända och bodde på gatan och fick kämpa för sitt liv. Det ända han kunde ora sig över innan han skulle åka var att han inte hade tänder för honom var det så viktigt. Trots att han hade så mycekt mer skitsits än så. När jag tänker på honom inser jag ofta hur förbannat bra mitt liv är och hur glad jag är. Här fanns det en människa med den situtaionen som han hade inget värdigt liv, ingen bostad och inga tänder. Då känns mina oj jag fick skrapa rutorna på bilen i morse, pojkvännen är och jobbar långt bort problemen små och värdsliga!! Som avslutning på detta vill jag även berätta hur det gick för honom. Han klarade behadligen fint fint och blev ren men orkade inte med livet och tog sitt liv. När jag fick veta detta grät jag!! M. J. Vila i frid!! Jag kan inte annat än tänka på hur bra mitt liv är och att man borde vara glad för att man har det så bra som man har det och inte gnälla för värdsliga saker. Sen du har ett bra liv det är ingen dröm (nyper mig i armen lite AJ AJ) nej det är sant!!!! JAG ÄLSKAR MITT LIV min familj och de vänner som finns i det och delar det med mig!!




lyckan e få som får njuta av.
lyckan e något som man förtjänar.
Lyckan e sann kärlek i lyckoruss
07 Oktober, 23:32  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt