Inte lätt att vara mamma

Hur hanterar man konsten att vara en bra ensam pedagogisk och lugn mamma?!?! Denna frågan satt jag och grubblade på idag i bilen hem efter en lite halvkaosartad morgon. Först minna försov sig inte bra. Tänkte i mitt stilla sinne oki så om allt blir fel idag är det inte barnens fel det är du som försovit sig och inte har dom där bus 10 min tillgodo låt det inte gå ut över dom. Bestämda ord vid trams men annars finemang!!! Tänkte stolt … du är duktigt det här blir skit bra!! Kom till dagis h och h var glada och visade saker och allt gick smidigt. Tills det brast. Stora H skulle ha av sig skorna och jag tycker inte det är för mycket begärt av en snart 4årig tjej att själv ta av ett par mycket enkla karborreband skor.  Nej men serru det skulle hon inte… hon är så fiffinurlig att hon tar min hand ner till skorna och säger: -nej mamma du ska! -var på jag sa nej då får du sitta där. Tjejen bryter ihop och vägrar ta av sig skorna. Jag envis som synden och inser att nej hon ska inte styra mig så här curlingvarning på hög nivå. Då kommer fröken ut och backar upp mig TACK OCH LOV. Hon sa samma sak till henne. Mitt i allt detta står den en känslig lite 2 årig kille som just nu har svårt att skiljas från mamma och börjar gråta då jag ska åka och han inser det. Till slut bestämt (ajajajaj lovar ajajaj i mamma hjärtat) säger jag hej då älskar er ses i eftermiddag och bara går. Tala om att det var en ångestladdad bilresa till jobbet.



Fröken Karlsson om Inte lätt att vara mamma:
Att curla sina barn? Vad är det? vissel vissel
23 Oktober, 21:37   


Jo Lilla förken Karlsson det är bara att ta och vara som du är =) dvs en curling mamma i alla lägen!!!! Det vill säga sig att barnen bestämmer över föräldrarna och föräldrarna är en slags James för sina barn ;0) eller vad var det vi pratade om i telefon nyss.
23 Oktober, 21:46   


Fröken Karlsson om Inte lätt att vara mamma:
Haha... Me lika James ;)
24 Oktober, 06:03  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt