Känslo-kolapps

Tårarna rinner...

Kan inte förklara det med annat än att man är väll mer känslosam än man ibland vill vara. När Minna släpper fram känslor och tankar blir hon som en fontän. Sen behöver det inte vara sorg tårar!
Minna tror sig så vara en stark person och Minna har jobbat hårt på att bygga den där känslo muren... men vad händer den dagen det kommer någon med en hacka och tegelstenarna faller en efter en.
Instingtiv och min första tanke är att snabbt blanda mer murbruk och stänga av och direkt fylla dessa hål med nya stenar.
Men vad vinner man på det. Sen är det så mycket tankar och frågor. Ska jag våga släppa in en annan människa eller ska jag NU avsluta det så jag slipper åka på smällen att riskera att bli sårad. Sen är det inte heller alltid så lätt när det är en till person inblandad. Det är ju en till männska med tankar ju. Många frågor och inte alltid helt lätta svar.

Nu tar jag en paus ... tårarna sprutar!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt