Inte lätt att vara singel och ensamstående mamma...

För det första har jag kommit på det har man inte informerat grannarna om sin sitst och att man är singel, kan det annars lätt ställa till skvaller. Funderar på att ringa på och förklara mig. Kändes rätt pinsamt här om morgonen när grannen knapt hälsade. Fast jag förstår honom nästan. Vad ska man tro när mannen som nu är ex mannen är på sjön och Minna har manliga besök (läs ett specifikt manligt besökt inte flera) ja menar .. hallå jag hade OXÅ tyckt det var lite skumt!!! Jag får väll ringa på och berätta hur det ligger till!!

Nästa lilla problem. Minna tar till IKEA ensam med två barn. Tänkte ta in hedda på ikeas dagis och det gick finemang jag och hugge körde runt och fyllde vagnen. Vid sista stoppet och sen betalning ringer dom då är hedda lessen. bara för minna att dumpa vagnen och springa till henne. Väll när ja har hämtat henne tänkte jag ok då kan vi lika gärna äta en bit med. Sagt och gjort det gjorde vi.

Sen var det att med två vilt springande barn och en fullastad kundvagn ta sig till kassan. Inte lätt när man har två barn som glatt springer åt var sitt håll och är lika envisa bägge två!
Sen väl i lång kassa kö röjde dom som barn brukar och mamma blev mer och mer trött och arg. Kändes soom vart ända kotte stirrade på mig .. kände för att sätta en stooor skylt i pannan där det står synd om mig ensamstående och singel.

Kände helt klart för ett par valum på vägen hem... barn är underbara men inte på ikea!! Har insett att Ikea är inget för vilda barn och karlar antar jag!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt