noll tolerans tradera


Helt sjuk... ska man skratta eller gråta.
i ons den 3:e kl 21.30 går mina auktioner ut .. jag får vinnande bud på summa 5500kr .. helt annan story men lycklig är jag.
då var det en grön overall.
jag får mail där man frågar om pengar kommit in och jag har skickat overallen. detta kommer den 5 oktober.
4 oktober var första dagen jag skulle kunna skicka om pengarna var på plats. mail 5 okt. känns ju lite väl. har gjort det klart att jag bor i mindre by och har ingen post här. har 3 barn och jobbar.
jag skriver då att jag skickar overallen på mån. sön kväll packar jag allt. inser när gubben kommer in att packtejpen är slut och jag orkade ärligt inte åka till stinsen 21 en sön kväll efter 5 timmar på badet och 2 timmar i stallet.
Så jag drog till med en vit lögn att jag hade sjuka barn. ja ja vita lögner är vita lögner.. skulle varit ärlig men men.
på mån em kommer ett tjat mail. jag svarar att jag ber om ursäkt att jag inte skickat den pga av sjuka barn och ingen möjlighet att köpa packmaterial. där kom vita lögen .. allt detta för att jag hade ett liv som var roligare än att prio till tradera 5 dagar efter aktions slut.
idag fick jag betyg: Lång leverans, smutsig overall - Men ändå fint skick, bra köp!


tjo tjena.. 6 dagar är lång lev. och jag vet att overallen INTE var skitig. 


jag var tvungen att maila och ja så här slutade det. haha
ni får väll läsa nerifrån och upp .... saknas nog nått mail men skit samma man ser ändå. 


jag kanske inte var så trevlig i min ton i slutet men jag fattar inte ... vad hade man kunnat göra bättre har svarat på alla mail. mailat henne om ev lev. mailade och bad om ursäkt och allt. allt detta för att overallen kom i lådan på en vecka efter auktions slut. 
vissa tror inte man har ett liv och verkar inte fatta och ha tolerans nivå.


men men jag tar det som ett gott tecken!!


vet ni jag har ett liv och över 900 bra betyg på tradera jag tänker inte kontakta supperten för gör jag det får jag bergis negativt ha ha lika bra behålla detta ha ha jag vet ju att det inte stämmer. 


hon är spärrad som köpare hos mig. vill inte ha någon med dessa kraven ju.








Du kontaktar själv supporten som sagt.

Jag kräver ingenting av dig. Detta är meningslöst.
Du tycker inte att det går att diskutera med mig och vet du vad, jag vill inte ens diskutera med dig. 

Har aldrig varit med om liknande, för ett litet omdöme. Som ändå var åt det positiva.

Zandra


Den 10 oktober 2012 17:41 skrev Minna Knudsen <minna_tradera@hotmail.com>:




men kom igen. 5 oktober skriver att den skickas sen mån. 

jag skcikade den på tis. 


du mailar mig 5 dagar efter utgången akutions tid och påpekar tjat. 


det tycker jag är att ta i oxå.


jag har gjort det klart och jag har svarat på alla dina mail. 


där sa jag att overallen skulle skickas på mån men problemet var att jag hade sjuka barn och ingen möjlighet att köpa packmateria förn på mån. 


Så overallen låg på lådan tis.


då mailade jag dig och sa det.





det du kräver och håller på med är helt jäkla orimlig. jag vet inte hur jag skulle kunna bemöta dig bättre än jag gjort. för att sen mötas av ett trist omdömme


men jag inser du har orimliga krav och det går inte ens att diskutera för du ser det inte.





men vill du ha blix leverans även om jag påtalat att man inte kan få det för jag har annat liv förutom tradera, så ber jag dig bjud inte på mina aktioner 





tack!! 


Den 5 oktober 2012 21:52 skrev Minna Knudsen <minna_tradera@hotmail.com>:



Hej!




Har pengarna kommit packar jag allt i helgen och det går med posten senast mån.





MVH minna
















Date: Wed, 10 Oct 2012 17:26:42 +0200



Subject: Re: Tradera
From: 
To: minna_tradera@hotmail.com

Jag har kontaktat supporten så dom fixar bort omdömet.

Bra service för mig är då säljaren kontaktar köparen direkt vid eventuella förseningar eller annat. 
Jag har också kvar alla mail, och jag har nämt "tjata" nån gång där.
Bra service är då man slipper tjata om något. 

Varför finns stegen vid omdömet 1-5 om man endast ska lämna 5 på allt? 
Om jag inte är nöjd som köpare ska jag väl tala om det? 

Men nu vet jag att du har mycket. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
Och åter igen, detta känns mest bara omoget. 

Med vänlig hälsning,
Zandra 


Den 10 oktober 2012 17:20 skrev Minna Knudsen <minna_tradera@hotmail.com>:




Men jag har ju svarat vart ända ggn. vad ville du att jag skulle åka till dig personligen. 

jag har ju alla mail sparade jag skcikat till dig!!! 





vad mer kan man göra. 


vad är bra servic enligt dig??







Date: Wed, 10 Oct 2012 17:15:38 +0200



Subject: Re: Tradera
From: 
To: minna_tradera@hotmail.com

Okej, du verkar ta hårt på detta.
Jag kan kontakta traderas support och ändra omdömet om det är vad du vill?
Inga problem. 

Förstår heller inte vad dina 940 omdömen mot mina 36 har med detta att göra?

Du har själv skrivit i flertalet mail att du ber om ursäkt för dröjsmålet. 
Är det då en snabb leverans? 

Jag har tidigare varit med om många som inte svarar då man kontaktar dem efter avslutad auktion, samt som inte skickar saker i tid. Jag mailade dig ett par gånger och frågade om du fått in pengarna, samt när du kunde skicka overallen.

Känner inte att jag fick den bästa kontakten. Men jag förstår att du haft mycket med sjukdom och familj.
Och att du skriver att overallen INTE var smutsig tänker jag inte ens kommentera. Skulle jag hitta på det?

Det här känns bara väldigt omoget och oseriöst.

Jag är jättenöjd med köpet, superfin overall. Men att min kommentar skulle göra dig så upprörd, var inte min mening. Jag ändrar den

Och här är det inte jag som ska ändra någon taktik för att bli bättre bemött.

Med vänlig hälsning,
Zandr


Den 10 oktober 2012 17:02 skrev Minna Knudsen <minna_tradera@hotmail.com>:




fast om en auktion går ut ons kl 21 och overallen levereas ons så är det 6 dagar lev tid. det är för mig INTE lång tid. 

men sen jag kan ändå be om ursäkt för att det inte är över dagen men jag anser inte att det räknas som lång lev tid.





har aldrig varit med om någon som kommenterar "Men nånstans kan jag ändå tycka att om man säljer något på tradera och vill ha toppbetyg då bör allt vara topp också." för att overallen inte levereats dagen efter. 





helt sanlöst ärligt talat men vist när jag ser dina 36 betyg gänte mot mina 940 nått så kanske det är för att jag iner hur illa det kan vara har varit med om möe värre.





nej overallen var INTE smutig den var helt ren så vart det kommer från det har jag INGEN aning ha ha 





nej vi kommer inte nån varit men du kansek ska ändra taktik i ditt sätt att hantera tradera om du vill bli bättre bemött. du skapar nog rätt mycket surt om du är små pickie att klaga över 6 dagars leverans. när det faktiskt kan ta både en till 3 dagar för posten att levera saker ... inte alltid säljarens fel ju utan kan även vara posten.


nu var det inte det i detta fallet. utan nog mer att jag har ett liv utanför tradera och sjuka barn som faktiskt går före allt annat!!!








Date: Wed, 10 Oct 2012 16:55:23 +0200



Subject: Re: Tradera
From:
To: minna_tradera@hotmail.com

Hej,
Att det var lång leverans skrev du själv, så det är ju sant. Inget konstigt?
Jag kan ju inte klicka i snabb leverans om det inte var så.

Jag förstår att det kan ta sin tid då man har flera barn och arbetar heltid. 
Men nånstans kan jag ändå tycka att om man säljer något på tradera och vill ha toppbetyg då bör allt vara topp också.

Overallen var smutsig, ej tvättad vid försäljning. Den hade fläckar på benen och på magen samt vid dragkedjan längst upp. Men jag har tvättat den nu och den är helt clean. Och en overall kan väl bli smutsig om den så är använd bara 1 gång?

Vart kommer vi med detta?

Med vänlig hälsning,
Zandra


Den 10 oktober 2012 16:38 skrev Minna Knudsen <minna_tradera@hotmail.com>:




Ursäkta mig. LÅNG lev. tid What.

En vecka. 


en vecka i mina ögon är inte lång lev. tid. 


Jag har 3 barn jobbar heltid och vi har legat sjuka. jag har inte sälja på tradera som arbete. 


jag har desutom påtalat det i mitt svar mail att jag inte kan eller tänker skicka på stuts. 


Jag skrev till dig och sa det. Jag tycker nog att det är lite småsint av dig.


så jag undrar vart du hittade den smutsen?? 


overallen är andvänd max 10 ggn sen legat i en låda i förvaring. 





Minna








Date: Tue, 9 Oct 2012 10:03:56 +0200
Subject: Re: Tradera
From: 
To: minna_tradera@hotmail.com



Hej igen,
Ursäkta mitt tjat. Men har du fått in pengarna? Alt. skickat overallen?

Med vänlig hälsning,
Zandr


Den 5 oktober 2012 21:52 skrev Minna Knudsen <minna_tradera@hotmail.com>:



Hej!




Har pengarna kommit packar jag allt i helgen och det går med posten senast mån.





MVH minna




> Subject: Tradera
> From: 
> Date: Fri, 5 Oct 2012 19:13:32 +0200
> To: minna_tradera@hotmail.com




> Hej,
> Har du fått in pengarna på ditt konto?
> När kan du skicka overallen?

> Zandra 

> Skickat från min iPhone
















































Kommentarer

Anonym sa…
Jag tycker faktiskt att köparen har helt rätt och du helt fel.
En vecka är ganska lång tid för att skicka en vara, och du säger ju själv att du dessutom ljög. Och precis som köparen påpekar så ber du själv om ursäkt för att det tar så lång tid, så det måste ju du själv också tycka nånstans.
Jag skulle iaf akta mig för att köpa från dig i fortsättningen.
Jag tycker att du har en väldigt taskig attityd mot köparen redan från typ andra mailet, vad är det för service? Köparen i sin tur undrar ju bara var hennes vara är, och jag uppfattar det som att hon är mycket mer tillmötesgående än vad du är.
Minname sa…
Vem du än nu må vara då du är anonym får du helt klart välja själv om du vill eller inte vill köpa.
Ja anser att ja har gjort rätt ;0) ja har skrivit i mitt brev att ja inte skickar ofta. Vill man ha snabb leverans får man be om det.
Så ja har varit ärlig!! De vet den infon direkt.
Jag gav leverans besked att ja skulle skicka mån. Tis skriver hon tjatar som hon säger. Då drog ja en vit lögn i och för sig var dottern sjuk lör ja. Dumt ja kanske men ja hade slut på packmaterial men vågade inte skriva det bara så...
Om ja meddelat i god tid att ja skickar mån och den går väg tis hon har den ons borde det vara ok. En overall behövs ju inte nu.
Kunde lika gärna varit posten som strula.
Ja jag var Putt och otrevlig.
Sur på omdömet som kom utan anledning utan att hon sagt till mig först. Hon kunde ju mailat mig och pratat istället för att göra så.

Men ja tvingar ingen att buda!!!

Trist med anonyma kommentarer by the whay
Minname sa…
Det roliga är hade hon mailat mig innan betyget hade ja kompenserat henne ha ha på priset 😛men det förlorade hon ju nu.

Och betygetförsvinner ju in i alla andra 940 bra betygen ja fått och mitt snitt på 4,8-4,9 på tradera så ja är inte orolig ;0)

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt