Hur korkad får man va?!?!

Kvinna bedragen på halv miljon
En kvinna i Blekinge lurades att betala nästan en halv miljon kronor till en bedragare på Facebook, skriver Blekinge Läns Tidning.

Den ännu okände bedragaren presenterade sig som en frånskild militär, och fick kvinnan att göra åtta betalningar – den största på 345 000 kronor – till en bankman i Malaysia.
Kvinnan insåg till slut att bankmannen inte existerade och polisens bedrägerienhet i Blekinge arbetar nu med fallet.




Läster på aftonbladet, Ursäkta mig men är jag den ända som faktiskt inte tycker synd om henne eller?!?! Vist tragiskt att hon blitt lurad. Men samtidigt säger jag skyll dig själv.
Jag blir först ytterst chockad att en kvinna har en ½ mille att ”ge” bort. Sen om jag nu haft en ½ mille att ge bort hur i helvete får man för sig att ge bort dem till en snubb
På andra sidan jorden via facebook. Ursäkta mig hur naiv och korkad får man vara.
Jag förstår inte hur folk kan vara så naiva och blå ögda. Hur kan man ta massa pengar och bara skicka till en okänd man. Finns det ingen spärr i hjärnan som säger hum tänk efter nu!!
Nej jag säger lite grattis till mannen i malaysia viket bra bedrägeri han lyckades med… inte rätt oh nej han har i mina ögon gjort högst fel. Men att få en kvinna att ge han en ½ mille över fejjan
Det ser jag som en bedrift för det ska väll bara INTE gå.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt