Morgon kaos i casa del´a Knudsen


Först vaknar sonen som vanligt kl 4 (ja han är inte klok nån stans) tror det är dax att börja fundera om dagsvilan ska dras in .... och skulle gå på pottan!!!  oxå ett satyg han fått för sig.. han har fortf. blöja och har den hela dagen utan ett pip men klockan 4 på morgonen ja då ska den promt av och pottan ska användas. och själfallet ska han sitta där HUR länge som hälst och bara tramsa!!  fast idag blev jag stolt det kom faktiskt bajs jö.
Eftersom pojkvännen landade i sängen bredvid igår kväll var det ju inte bara att gå in och lägga sig och somna om nej nej det gick inte utan man var ju peta och gossa lite med honom!!
Vi lyckades snooza om lite men när klockan ringde var det sen full rulle!!
Mamma minna lokaliserar kläder.. under tiden ska lilla h kissa pottan och stora h ska vara snäll och hjälpa han var vid det slutade med att ett glas gick sönder... tyvärr glasen som kommer från USA jaja skit samma inget att göra. Som tur är har jag haft projekt städa lägenheten ett par dagar nu var vid damsugaren stog i köket. Mitt i allt detta kaos kommer en mycket söt yrvaken gubbis (pojkvännen om ni inte förstog) upp och ville ducha... var vid jag tar fram damsugaren och suger golvet i badrummet (var där olyckan hände) när jag är klar vänder jag mig om... denna bilden kommer jag länge spara i mitt minne... då står pojkvännen och barnen där i köket alla med händerna i öronen och tittar på mig ungefär som hon är inte klok nån stans!!! Vilken härlig "familj" man har eller kommer få!!
Sen skulle minna packa skogen väskan till stora h och minna häller ut allt vattnet och jag säger lite skämtsamt till henne att mamma behövde ny hjärna. Då säger stora h ja mamma vänta ska jag fråga T. hehe gullig hon är som tror att nya pojkvänner är så bra att tom kan fixa en ny hjärna till Minna.
Sen var det dags att trockla på kläder på barnen... lilla h som vanligt hopplös, stora H trilskas var på det kommer en från köket och säger... akta dig om du inte tar på dig kläderna kommer jag och tar dig. Gissa om ögonen på denna underbara tjej öppnades och hon blev helt paralyserad .. den var hon inte berädd på. Sen var det jätte lätt att få på henne kläderna.
När vi kommer ner i hallen var det två barn som jätte duktigt tog på sig kläderna. stora h säger det är mycket folk här.. var på t säger ja vill du jag ska gå ... stora h tittar på honom och säger nej så vi bestämmer oss för att kasta ut lillebror istället .. han är så besvärlig nu ju. Fast ikke nej det fick vi inte heller göra... då fick den lilla räkan medhåll av det manliga släktet... morrrrrrr nu har jag insett nakdelen med pojkvän.... Vi kvinnor har inte majoritet längre i hemmet!!!!! Attans skit!!!
Vi kommer till dagis och lilla h var på ett strååååålande humör!! Han ville gå in .. inte som de andra mornarna när han innan jag hunnit runt bilen och ska öppna hans dörr tryckt ner knappen och sitter och flinar åt mig från insidan och vägrar komma ut. Och sen inte vill ta av sig kläderna när man väll fått in han.
Hum tror den där lilla killen är nöjd och glad att få lite manligt sällskap där hemma. Klart jag kan förstå han lite... två knudsen kvinnor kan inte vara lätt att leva med!!!! Äntligen kan han känna att han har lite manlig förståelse där hemma!!!

Älskar mig familj även om jag ibland tjafsar och bråkar med er!! Längtar till den är så där 100% sammanfogad och man får ha detta kalabalik kaos varje morgon!!
Du söta man du lyckas hittills göra detta nya lite intressanta och utmanande projekt super bra och du behövs! Mer än du anar för oss!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt