Härligt med myndigheter


Ja vi jobbar ju försäkringskassan ingen hemlis att det är en myndighet. idag fick M och G ett ärende på halsen. M skulle i alla fall ringa Alfa - kssan och utreda lite.
Han ringer och kommer fram till just den manliga handläggaren han ville prata med... men då säger mannen.
- nej jag får inte lämna ut de uppgifterna till dig för du ringer inte på rätt telefonnummer (visade sig finnas ett speciellt för myndigheter)
M säger kallt ja men vist ok kan jag få det då så kan jag ringa dit.
- Nej det får jag inte ge ut.
ÖHHH WHAT!!!
M jagar lite och får tag i ett nummer ringer dit... numret har upphört hänvisning.
M ringer dit... numret har upphört hänvisning.
Då ringer han dit och då kommer han till nån och där ber han om att få numret till mydighetstelefonen nej den fick hon inte ge ut. Men jag kan motringa dig och ge det då. M bara skrattade hahaha jo men tjena... för det vet vi alla nu att FK kan man inte ringa till ju!!!
Efter en timmes jagande (bra spenderad tid va inte konstigt att folk inte får sina pengar) får han tag i nummret och kommer till den första mannen igen.
- ja men nu kan jag ge dig uppgifterna för nu ringer du på rätt nummer.
Gissa om vi hade kul på fikat när allt detta uppspelade sig!!! tur man kan skratta åt skiten i alla fall!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt