Karlar... kan inte leva med men inte klara sig utan heller...


ca 3 mån har gått nu ( ja jag vet du blir sur när jag säger det men jag har ju nada koll mer än det ) vi börjar så sakta smälta samma mer och mer. Helt underbart. vilket fall som ... det jag skulle skriva om var en rolig händelse som utspelade sig igår i casa knudsen. hum får kanske börja med att förklara helheten. Minna gillar att laga god mat och har stått för matlagning här hemma och fixat massa. när hon bodde hos honom delade vi lika på allt ( slå ett slag för gämlikheten ) eftersom minna då gillar gämlikheten och t alltid frågar om det är nått han kan hjälpa till med tänkte minna... ah medans jag kastar barnen i säng kanske han kan städa och fixa i köket.. diskmaskinen var ju klar!
minnas tanke var ju att då blir vi fortare klar att se på filmen och mysa ner oss i soffan ju.
säger så där lite gullit (ja för det måste man när man ber en man göra husliga saker) om han kan ta hand om köket ...
då fick minna mothugg... va fän är det här. han suckade tungt och morrmumlade lite men vist han skötte sig bra gick ut och började fixa.
minna kommer in kramas och ger honom en uppmuntrande puss... han morrar. minna tänker men va faaaaan e detta!!! går ut och säger men hallå vad händer .. ja har lagat mat och fixat och jag morrade minsan inte hemma hos dig... vad håller du på med.
då börjar vi bäggge skratta och inser faktiskt det komiska i det hela.. vi konstaterar att det instingtiv verkar vara ett manligt beteende hos en man att om han blir ombedd att fixa så måste han morra och tänka att han ska möblera om köket i ren jäkelskap. han gjorde i alla fall jätte fint och vi fick oss ett gott skratt!!!
men du .... T. passa dig lite nästa gång kanske jag inte skrattar ;0) hehehe

insåg att jag har ett viktigt jätte jobb framför mig i alla fall och det är att uppfostra min son att inte vara så sjukt manlig och ha dom här manliga beteendena som verkar komma inbyggt i konstruktionen!! tur han har en mamma som främsta förebilden... ha här får ingen man komma in och förstöra!!! och vill han ha svarta lackskor med klack så ska han få ha det.... *räcer tungen och pruttar så där som bara jag kan*

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt