Just nu har stora H en tuff period känner jag och jag hoppas jag kan finna styrkan att ta henne igenom det. Tyvärr är det inte så lätt när jag inte har nån möjlighet till avlastning och hjälp med att få lite egentid att bara bry mig om stora H. Det tror jag hon skulle behöva just nu. Synd barnvakt är så dyrt.
Nu kommer reaktionen på allt med skillsmässan synd bara att det är så svårt att förklara för en 4 åring att mamma och pappa är lyckligare och gladare och mer vänner nu än när vi var gifta!!
Sen att det kommer nya människor in i våra liv. Hur förklarar man att hon ska se det som en tillgång att både mamma och pappa har nya kärlekar i livet som verkar vara bra personer. Hon tycker om Herr T det märker man jätte tydligt och vad jag försått så verkar hon gilla fröken V då hon pratar mycket om henne och att hon minsann får nagellack av henne mm. Så jag tror och hoppas hon är så gullig som hon verkar!! Och Sigge (katten) Fröken V har ju en katt som heter Sigge som vi ofta får höra massa om.
Det känns lite skumt som mamma att höra hur lilla H pratar om fröken V och sigge med andra i telefon så vet jag inte ens vem dom är. Det är nog lite svårt för en mamma att känna att en annan kvinna kommer in och tar över ens barn. Men förr eller senare blir det ju så och då är jag i alla fall väldigt glad att det verkar vara en söt tjej som dottern gillar!!!
Synd bara att i allt detta bra så mår stora H så dåligt och inte kan inse hur bra hon har det och vilken tillgång det är för henne att ha så många människor omkring sig.

Igår hade vi värdens dag. Hon hade målat med tuchpennor i rummet, jag fick rädda bebis fiskarna 3 ggn. Fast 1 ggn var faktiskt lilla H, snodde 1 lipsyl och kletade på hela golvet, stökade ner hela rummet. Hon drog ut alla leksakerna i vardagsrummet var på jag blev arg och bad henne ta in det igen. Obstinat som hon är nej... tillslut efter ett par chanser kastade jag leksakerna. (ja inte orda grant men dom ligger i en påse i mitt förråd) då blev hon så arg och bestört att hon slog på mig. 2 ggn en gång med handen och en med klacka skon. Sen gjorde hon ketchup röra i köket... så nu har jag en stol full med fläckar!! Droppen var när hon tog en låda och fick för sig att fylla denna med vatten och bada i vardagsrummet. Då bröt jag ihop. Då var måttet rågat!!!
Fattar inte vart hon får allt från och hur hon kommer på allt detta tala om stora H i lönneberga!!! SUCK!!! Vi skojhotade henne med att packa ner henne i en flyttlåda och skicka henne till mormor och det var hon glad över... eller farmor det gick lika bra. Undrar vad hon tror ... att livet skulle bli lättare där hum.

Jag är väldigt tacksam och glad över att Herr T kom och faktist överaskande nog tog tag i hela sitsen och försökte avlasta mig så gott han kunde. Han förstog att allt som händer och fötter gör mig trött och utmattad och jag skulle just nu dö för en paus från barnen. Hade så önskat att man hade barnvakt en stund så man fick gå ut och vara lite vuxen... men så är mitt liv inte skapt ... tyvärr utan jag får göra allt jag kan för att få det att funka!! Då är jag glad att han finns och modigt och våghalsat mot sin skräckvilja gjorde det för mig!!!

Tack det är kärlek!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt