Inskolning lilla h

Vi gick upp och gjorde vid oss käkade. Lilla H bestämde sig kallt för att han INTE gillade kläderna jag hade tagit fram. Jag menade på att det fanns inte annat och de fick minsann duga. Var inget fel på det alls utan snygga nästan nya kläder.
Vet inte om det var hans lite nervositet som hägrade lite. Jag skulle iväg och lämna stora H på skolan. Då hade lilla H inte ens tagit på sig. Jag blev lite less på han. Sa det att ja du det slutar väll med att du får gå i kalsonger då på skolan ;0) usch vad o pedagogisk jag var. Men då hade han suttit en timme och inte fått på sig mer än kalsonger. Då brast mitt tålamod big time när jag insåg att detta kommer bli stressigt.
Jag åkte i alla fall bort ed stora H och dumpade av henne på skolan. Hon var knäkt för det hon som skulle göra barnbyte med dessa nya små förskoleklasserna och gå till dagis och leka.
Men hon fann sig det var ju trots allt klassen.
Hem och hittade lilla H klar i hallen. PUH tack och lov. Ja hade ju inte kunnat bära stackarn i kallingar så ju ;0))) jag är inte hämsk men jag ville samtidigt inte ge med mig.
Vi promenerade bort och lilla H var full av förväntan. När vi kom dit stog han mest. Tyvärr var det en flicka som kom fram och slog han i ryggen 2 ggn innan jag han stoppa det 3:e ggn. Jag såg att detta gjorde lilla H ledsen men han bet ihop men sen ville han inte vara med klassen och ville vara med mig. Men det gick ju inte så vi sa hej då och sen vet jag inget mer.
Jag mötte upp goa M.L och vi tog oss en promenad med våra små gryn. Mini M sov en stund. Sen tyckte vi väll att vi gjort oss förtjänta av lite fika så in på sockerbageriet där vi bor och mumsade. När jag sen hämtade lilla H var han glad och kom där i sitt lilla led med små glada barn. Det hade gått bra och syrran hade välkomnat han med en stor kram. De sa att det hade gått bra han var lite blyg och så.
Kollade sen med skolan och de sa att han hade lekt bra och varit med så det kändes skönt.
Herre gud min lilla fis är stor kille!!!
- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt