Hett ämne

Lönerevitionerna är klara.

Man får frågan är du nöjd. Hum vad svararar man på det? Nöjd är någon nöjd med sin lön…. Eller vill man alltid ha mer. Jag tror alltid man vill ha mer och tycker man förtjänar mer. Man lämnar bort sina barn sin familj gå till jobb och sliter som attans. Klart att man känner att man är värd hur mycket som helst.


Pengar går åt i samhället .. lönerna har ju inte alls ökat i samma utsträckning som kostnaderna. För att inte tala om barnbidrag och underhåll som mer eller mindre ligger stilla men allt annat runt barn kostar.


Men åter till frågan är jag nöjd. Ja du det kunde varit värre det är så man får se det och jag tycker att många är gnälliga om det här med lön men det är nog som det ska vara antar jag. Själv är jag rätt nöjd ja har ett jobb att gå till jag får min lön varje månad och den är rätt ok gäntemot vissa andra löner som finns. Men vist är då rakt inte någon höjdarlön.
Sen skulle jag ALLTID vilja ha mer och pengar behövs men jag tycker det är inget att gnälla om utan jag är glad för det jag har.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt