Nu får de ge sig....

Ja tycker den är skoj barnen hemma älskar den. Spöken lockar ju. Måste folk klaga vara för att eller?!
E den så illa låt dem inte titta men herre Gud det är tv och spöken är ett fenomen som alltid lockat ju!!!
Trista klagade nu fiser ja på er som barnen säger hi hi
SVT:s julkalender anmäls: ”Den indoktrinerar barn”
"Mysteriet på Greveholm – Grevens återkomst" anmäld sju gånger – anklagas för att ha uppmanat till ockultism
Upprörda föräldrar rasar mot "Mysteriet på Greveholm – Grevens återkomst".
Nu anmäls den till Granskningsnämnden – för att ha uppmanat till ockultism.
– SVT har gått över gränsen, skriver en av anmälarna.
"Mysteriet på Greveholm". Axel Paulander och Saga Petersson. Foto: Magnus Sandberg
I det andra avsnittet av "Mysteriet på Greveholm – Grevens återkomst" leker barnen "Anden i glaset".
Det har fått oroliga föräldrar att gå i taket.
Har anmälts sju gånger
Sedan premiären i lördags har SVT:s julkalender anmälts till Granskningsnämnden – sju gånger.
En av anmälarna skriver: "Jag tycker det är olämpligt att indoktrinera barn till spiritism".
En annan menar att SVT gått över gränsen när de lär barn hur de "får kontakt med den mörka sidan".
”Väldigt överdrivet”
Petter Bragée är ansvarig utgivare för julkalendern.
– Det är tråkigt om några tittare har blivit upprörda. Men jag förstår inte riktigt upprördheten, säger han.
Och fortsätter:
– Att det framstår som en serie där vi lär barn leka med det ockulta tycker jag är fel och väldigt överdrivet.
Petter Bragée berättar att människor även hört av sig direkt till kanalen med synpunkter.
– Det har kommit några mejl och sedan verkar folk ha anmält.
”Tråkigt om folk blir upprörda”
Dan Zethraeus, manusförfattare och regissör, tror inte att anmälningarna kommer att leda till något mer än så:
– Jag skulle bli förvånad om granskningsnämnden över huvud taget tar upp det. Men självklart tycker jag att det är tråkigt om folk blir upprörda.
Förra veckan gick kyrkoherden Zbigniew Golebiewski ut och varnade för "Mysteriet på Greveholm – Grevens återkomst". Han kallade SVT för "ondskans hantlangare".
– De som anmäler kanske håller med den här katolske prästen. Det är deras åsikt, den får de givetvis ha. Det är inget som jag kan påverka, säger Dan Zethraeus.
Han tycker att det är tråkigt om barn stoppas av föräldrarna från att titta på kalendern.
– Jag hade hoppats att även deras barn kunde ha roligt åt kalendern. Det är tråkigt om de hindrar sina barn att titta på den. Av ett skäl som jag inte tycker är hållbart.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt