Blogg-lunch

Det märks att det lackar mot jul…
Det finns gott om parkering och idag avsaknad av lunch sällskap. Så det fick bli en blogg lunch för mig. (då är man utloggad ju)
Denna julen tar priset av många… tror jag.
Vet inte vad som hänt med sverige.
· Först var det julkalendern… det var tydligen fel på den, spöken och okult. Själv tyckte jag den var kanon funkar till alla åldrar och vi har följt den.
Spöken har väll i alla år varit intressant.
· Sen var det papparkaks gubbarn i lucia tåg. Va fasen … pepparkakor hör väll till julen och att de är bruna har med kryddan i dem att göra har väll inget med racism och göra. Innebär det att jag måste börja skita vitt nu också för annars är jag racist för ja har brunt bajs eller (hahaha just nu det ända bruna jag kom på) nej vettu vad…
· Och när man trodde att nu kan de väll ändå inte komma på mer skit. Jo …då kommer det. Kalles jul… what … nej då får man inte ha ”mamma” gubben och den roliga ”whap” gubben.
Men nu får dom väll ändå lägga av.
I allt detta märker de inte vad de håller på med eller?!?!
Eller är det smygracism som de kör med. För mig är det inte racism när alla är med utan för mig är det nog mer racism när någon utesluts.
· Man tror att man skadar någon med att ha med bruna gubbar i lucia tåg. Vs. Man utesluter bruna små söta gubbar vara med
· Man tar bort svarta dockan och gubben som är ”jude” (ja det var väll det man fått för sig. Vs. Det är bara ok att leka med ”vita” saker och leksaker av annan härkomst är inte ok.
SMYGRACISM eller klura på den.
Sen sitter man i sverige och klagar på att Sverige Demokraterna vinner så stort och blir större. Men tro fasen det … snart är man ju racism bara för man är vit.
Vi tillåts ju inte att vara svenskar i sverige och allt vi gör av svensk tradition tas bort och tillåts inte. Klart ett sådant parti kommer växa.
Det roliga är att jag har aldrig egentligen hört att någon har klagat på våra traditioner. Varför kan inte sverige vara svenskt och välkomna andra traditioner och att de välkomnar våra.
Jag är inte racist och alla oavsett hudfärg är ok för mig. Så länge alla leker på samma sätt och har trevligt ihop. Men det verkar inte vara ok för sverige i sverige.
Från en som saknar pepparkaksgubbar och känner att kalle utan ”mamma” dockan inte är det samma!!!








- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Michelle sa…
Och hur gör vi med snögubben, ska vi färg honom???
Minname sa…
Ha ha de e mobbing ju hi hi tjock rund vit gubbe ;0))))
Nej rosa vem har sagt att det är en man hi hi en rosa snö gumma tycker ja

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt