mindre smart granne

vi har ju dragit igång bygget med förråd och uterummet nu. det första var ju förrådet.
Bygglovet kom i tid. var ju lite panik där .. semester och påskrift av grannarna men vi fick det ju. Så obs läs vad jag skriver att grannen och hans fru skrev under godkännandet.
nu är förrådet på väg upp hur eller hur.
igår ringer en upprörd granne på dörren.
det visade sig att han var INTE så nöjd med våg byggnad. han tyckte den stog för nära hans fina häck och att vi skulle förstöra hans häck. vist det står kant i kant med hans häck det gör det. och vist det är ju närmre än de 1 meterna som man får ha. vi har dock löst det med snöras skydd för att skydda häcken. för vi har inga som hälst avsikter att förstöra hans häck. vi vill gärna inte ha insyn där ju.
han var väldigt orolig hur han skulle kunna klippa häcken.
nu är det väll så att vi klipper vår sida för jag vill inte ha han inne på vår tomt men det har ju inte han fattat.
han menade på att vi inte förklarat för han. eller jo vi hade förklarat men inte att det skulle gå hela vägen så. han hade antagit att det var ett litet tak som inte skulle stå närmre än 1 meter då lagen sa det.
jo men smart tänkt. om vi inte överträder lagen VARFÖR ha underskrift av grannen. varför söka bygglov. det är ca 1.5 meter mellan garage och häck. e ju för fasen inte lönt att bygga ett förråd på 1/2 meter ju.
nu tror jag att det är ett lite språk tolkning inblandat då han kommer från polen och är inte jätte wow på svenska.
han har desutom lite temprament om man säger så.
t var så lugn och sa hela tiden men du har ju skrivit på att det var ok. det står på pappret att du godkänner att vi bygger fram till tomt gräns.
kommunen har varit där och mätt ut tomtgräns.
grannen avslutade arg med ett man får inte göra så här mot sin granne och luras jag ska ringa kommunen och gick.
suck där var den gransämjan ett minne blott.
dock inte så smart att skriva på ett papper då. för ja nu har han och frun skrivit på det. vad ska kommunen göra och säga. det är väll ändå så att man har eget ansvar att ta reda på så pass mycket att man känner sig säker innan man skriver på papper. eller tänker jag fel?!? jag skulle väll inte skriva under ett papper om jag inte förstog vad det innebär.
ska bli intressant och se vad kommunen säger. det roliga är att han har ställt sin bakre häck på kommunens tomt och han har en häck som vad jag förstått av reglerna inte är godkänd då den skymmer all sikt för utfart från hans vår och nästkommande grannes uppfart.
här kommer lite bilder ;0)

























Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt