Sitter med hjälpmamme provet ...

Hittade in på denna sidan.
http://www.ap.skorpan.se/Attammaforskolebarn.htm

vad glad jag blir när jag läser det. Ger ju verkligen känslan av hur bra det kan vara om det känns rätt för mamma och barn. Vilket det gör för mig och Mini M.

¨Ett barn kan piggas upp, lugnas ner, mättas och tröstas. Ett barn som ammas får en våg av stilla välbehag genom kroppen och slappnar av. Effekten på mamman är många gånger liknade. Stressen rinner bort, konflikter lugnas, krymper och kanske rent av dör bort.¨

detta märks ju så tydligt på både mig och mini ju. de andra har jag tyvärr inte ammat ju så jag har inget att gämföra med ju men med mini är det så tydligt.

¨De barnen har i stället ett lugn i sig själva och en god självkännsla, detta gör dem trygga och ofta lätta att skola in.¨

detta stämmer så bra in på mini med ;0)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt