Jobbet

Har varit lite tyst nu ett tag om vad som händer, har mest ventlierat på hemmaplan.
i somras fick vi ju bittra besked. föräldrapenningen och tillfälliga föräldrapenning skulle försvinna från kalmar. Detta var avväckligen på del 1. vi skulle sen få mer besked i nov sa man om vi ska få vara kvar bland de 5 som ska vara kvar eller om vi kommer bli en ¨filial¨som inom ett par år kommer självdö.
¨ vist har det var varit sjukt nervöst och deppigt. tänk att man kanske sitter där om några år arbetslös.

så i nov kom det besked om ett nytt ärende slag till kalmar. BOT - Boendetillägg. självklart valde jag att söka. lika bra att sticka ut alla tentakler som finns. kändes lite knas att BOT ska komma till kalmar som ända stället man ska handlägga det för att sen lägga ner kalmar. Ja så lika bra söka när chansen fanns.


chefen meddelar att jag inte fock det ju eftersom hon ville hålla mig kvar så mycket hon kunde på fp/tfp ju. men mitt i denna rekrytering får vi besked att Kalmar blir kvar. Kalmar blir ett NFC och ingen filial.
då så klart under denna tid blir ju folk mer trygga och det var lite osäkerhet med lön med nya ärendeslaget så många avböjde BOT. Vilket landade att jag fick erbjudande.
Slútade med att jag tackade ja. Så jag ska gå från min grupp byta chef och börja jobba med ett helt nytt ärende slag. ska bli kul vara med från början bygga upp nått helt nytt från början.
men vist känns lite att gå från gruppen och min braiga chef.
nu har desutom regeringen klubbat genom så ärendet är klubbat och klart!!

dock har karlshamn som blev filial skrikigt högt och kommit på att oj man kanske ska kämpa lite för att bli NFC så nu har beslutet om att klubba förslaget där kalmar blev NFC flyttats fram till januari.
suck att bara för folk blir putta och skriker kan man ändra och sätta allt hängande igen över jul och allt.
men men det ska väll rätt mycket till för att man ska ändra ett beslut nu man gått ut med officiellt. ha ha då skulle fks ledning påvisa en ikke så bra kompétens och att man under 6 mån undersökt grejjer lite dåligt. Så vi borde vara lugna. men det är man inte!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt