Min stora tjej är så stor nu...

Idag var det den stora dagen. Upprop i förskoleklassen. Stora H var så nervös. Oj oj oj detta har varit med henne i flera dagar i tanken. Hon var så orolig för att börja hon kunde ju inte det för hon kan ju inte skriva och läsa än.
Sött med tanke på att det är ju det hon ska lära sig ju.
Pappas fru och lillasyrran hängde ju med. Kändes skönt att den sidan av familjen oxå representeras.
Vi går in och kollar då ligger det lappar med barnens namn på stolarna. Men Heddas namn fanns inte med. Så jag sa till om det. Hon fick en stol men var ju redan där lite orolig. Då sa grannfrun att men Stora H kom här och sätt dig vid K (K är hennes barn som h leker massa med) där gick det sen bra.
Det visade sig att stora H inte fanns med på listan heller utan dom hade fått skriva dit henne.

Mini M ville inte sitta tyst så jag fick gå ut. Stora H var då lessen där ute och ville vara med oss hela tiden. Hon var jätte rädd. men många tror att hon är framåt och kaxig men det är hon inte.

sen i slutet kom lärarinna fram och bad lite om ursäkt att stora H inte stog med på listan menade på att vi kanske inte hade ringt in och sagt att vi kom.
jag tänkte men nej det skulle vi välla inte. tog fram lappen igen och där stog det. ring om ni INTE vill komma. Väldigt starkt och tydligt markerat. då skämdes hon lite. Jaja men det löste sig bra men man blir lite lessen så viktigt dag och så var hon inte ens med. Som tur var var ju hennes mamma så på hugget och sa till så jag tror inte hon märkte nått.

himmel min lilla tjej börjar bli stor!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt