Kvinnofälla eller inte



I samband med mitt lönesamtal som för övrigt var ett bra sådant. Kom diskutionen upp om min TFP frånvaro som för övrigt är så gott som noll nu när mini är så frisk äntligen.( Peppar peppar låt det hålla i sig. )
Diskutionen var i alla fall om det här med kvinnofälla. För mig satte det sig lite på hjärnan. Ja vi lever nog i ett kvinnofällan samhälle men sen får man ju inte kalla allt för kvinnofälla heller känner jag.

Ja det är kvinnofälla om kvinnan vill jobba men tvingas ta TFP för att mannan har ”viktigare” arbete eller mer betalt.
Men är det kvinnofälla om jag som mamma VILL vara hemma med mitt sjuka barn för att jag är rädd om mitt barn och vara där och hjälpa det när det ä sjukt.
Ja lite kvinnofälla är det kanske eftersom att i vår familj är det tyvärr lite pengarna med. Men i det stora hela är det jag som vill vara hemma ta hand om mina barn. Det är även jag som INTE ger en dag FP till maken för jag minsann vill ha dem för att vara med mitt barn.

Andvänder man ordet kvinnofälla för lätt eller är det alltid en kvinnofälla?!?!

Men jag ska ta med mig detta till nästa lönesamtal i alla fall … tror jag. Begära massa lön för att minska min kvinnofälla som gör att maken kan ta med TFP ha ha ha för det kostar oss dyra pengar att han är hemma.
Fast valet är nog lätt för mig hur eller hur för jag vill ta hand om mina barn när de är sjuka! Så för mig är det ändå inte någon kvinnofälla ;0) men mer lön hade ju varit nice i alla fall *ler*


- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Michelle sa…
Frågan är om det inte är en mansfälla och inte en kvinnofälla, då du inte tilllåter mannen vara hemma med sitt sjuka barn :-)
Fröken Karlsson sa…
Men är det en MANSfälla om mannen tjänar mindre och tvingas ta TFP av samma orsak...?
Minname sa…
Ha ha ja min man är fälld på den punkten... Så mansfälla helt klart hi hi
Minname sa…
Nej då hade det nog inte snackats utan mer blitt värsta berömmet om den mannen hi hi ;0))

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt