Trots på vårdcentral...

Jaha 2a dagen hemma med Lilla H som har trolig ögoninflamation. Ringer vårdcentralen.
- Ja vi har inga tider så jag får ha vad som är problemet så får jag prata med Docktorn.

Tiden går ingen ringer.... ja hinner bli sur, arg, hota med att byta till privat vård central ... ja allt i huvudet och till slut ringer dom. Jag var berädd med stooooora yxan att hugga minsam.
- Ni är välkomna till docktorn vid 15.15.

Spak Minna tackar så mycekt för hjälpen!!!

Haha ibland är dumt att ha värdskrig innan det ens är aktuellt att.

Sen lite ärende och ja VÅRDCENTRALEN...

Ja har ni nång gång varit på vårdcentralen när det är fullt kaos ombyggnad och massa gamlingar och 2 väldigt till synen pigga barn... så vet ni vad jag genom gick idag.

Stora H hade problem med underlivet och det är fasen inte lätt att få ungen att spreta för att docktorn ska kolla... förvisso till min stooooooora gädje då det inte ska ner nån där i normala fall!!!!

Så det blev gråt tanda gnissel och många stora krokodiler. Men men det gick. Dom fick sina prover!! Så ja efter det var det mycket upprört och minsta lilla det gick stora H emot så skreks det högljutt i korridoren och tillråga på allt trillade man och slog huvudet.
Så där står man med en galen skrikande 3.5åring som vid minsta lilla TYST skriker 10 gånger värre.... oj oj oj. Som tur var har vi en underbar läkare som förstår!!

Kan säga att det var en trött mamma Minna som tog sig hemåt idag och snart ska krypa ner och läsa nått så avslappnat som hänt extra (jajja jag är så patetisk ja) men va fan det är helt IQ befriat vilket jag behäver efter en dag som denna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt