Stallet

Hittat tid för att finna tillbaka till stallet.
Till nackdel för min mans allergi är jag ju häst älskare. Men han är snäll min man och uppmuntrar mig ändå.


Jag svarade på ett par blocket annonser om folk som ville ha medryttare. Fick svar… kändes på sätt och vis gott men ändå inte. Inget jag fastnade för då för mig lät det mer som jag skulle utnyttjas för deras dåliga samvete och åka dit pressa häst. Det är inte min grej. Jag kan rida och vist tusan hade jag kunnat träna häst satan som gatan men det är inte därför jag rider. Jag vill rida för att jag och hästen vill det.


Då hittade jag en annons som tilltalade mig och fångade mitt intresse. Sagt och gjrot maila och åka dit träffas och så. Allt kändes super och nu är jag igång. Ca 2 ggn i veckan är jag i stallet och även de dagar när man känner att åh nej årkar INTE… så åker man dit och njuter såååå och kommer hem med värsta goa energin. Tänk vad natur djur och lite hästdoft kan ge en !!!


Min fantasi och vilja med allt detta är att ge mig egentid energi och barnen denna delade glädje!!
Hon som har stallet har snappat upp natural horsmanship och jobbar från det. Så spänande kul och lärorikt. För er som inte vet och är nyfikna:
Natural Horsemanship (ofta förkortat NH) är engelska och betyder ordagrant ungefär naturligt handhavande av hästar. Det är en skolbildning och en lära om hur man kan arbeta med hästar. Enligt utövarna sker det på ett mer naturligt sätt genom att ryttaren utbildas i hur hästar beter sig och tänker.

Läran går ut på att öka samarbetet och relationen mellan hästen och ryttaren genom att kommunicera med hästen på hästens eget språk. Natural Horsemanship bygger på begreppet horsemanship där man lär sig att förstå hästen på ett djupare plan, exempelvis hur hästen ser saker och ting och hur de uppfattar omvärlden. Natural Horsemanship används inom träning för all slags ridsport och då speciellt inom westernridning. Natural Horsemanship kan utövas både från marken och uppsutten i sadel som ryttare.

Ja har varit där tagit med mig maken och mini… hon tycker de är lite läskiga men samtidigt fassinerande.
Igår hade jag med stora H som fick hjälpa mig lite och jag visade henne vad jag lärt mig. Hon bara älskade det. Ville inte åka hem. Hon vill aldrig tvätta sig utan bara fortsätta lukta häst hela tiden!!

Här kommer lite mysiga bilder












Nej stora h slår inte på hästen utan leker friendly game med sticken ;0))





- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt