Kavalkad av dumma saker man får höra



Efter ett bra mysigt fika samtal mys så fick det mig att tänka lite. Herregud vad mycket dumma saker det finns att säga eller få höra.
Tänkte dra upp lite och se om någon håller med mig. Många av dem kommer just när man får barn. Verkar som folk tror att det då är ok att tycka och säga så knasiga saker.

Du är gravid och ska föda och varje dag i slutet ringer ju folk och deras första kommentar kan vara.

- Va föder du inte barn. E du fortf. Hemma. Osv

Som om man skulle ta sig hem mitt i en förlossning för att svara tel. Sen ni som vet hur det är att vänta barn… nej hemma vill man inte vara utan få ut barnet… som valet att vara hemma är ju inte frivilligt.

- Åh vilken fin mage (så känner de och klappar en på magen) sparkar den mycket.

Har forf inte fattat hur det kan vara så att man blir allmän egendom när man är gravid. Dvs att alla möjliga människor får klappa på magen.
En bra kommentar till den skulle vara.
- Ja den sparkar som attans nu för den vill sparka bort din hand.
- (lägga handen på deras mage) och säga åh så fin mage du har.

Så har man den där kommentaren då
- Vill du ha en pojke eller flicka?

Ja nog kan man väll vilja önska och tycka men det är väll ändå ett barn man vill ha oavsett kön.

- Sen de som säger ja ni är väll glada bara det blir ett friskt barn.

Hum så vi skulle inte vara glada om vi fick barn även om det var lite fel på det? Är inte alla barn en glädje oavsett rätt eller fel. Och var går gränsen för ett friskt barn?
Mitt barn har astma och är sjuk mycket men hon är ju ändå ett fullt friskt och härligt barn!

Sen denna hatar jag.

- Ja men var glad att du fick missfall och att kroppen tog hand om det .. var troligen nått fel på barnet.

Öh jaha men det skulle väll inte innebära att jag älskade det mindre egentligen.

O de så som har 2 barn av samma kön ex har 2 flickor och skaffar ett till….

- Åh hoppas det är en kille denna gången för det vill du väll ha nu när du har två tejer.

Ha ha när man skaffar barn skaffar man väll barn oavsett kön då man faktiskt inte kan välja det. Man kan ju inte köra på till rätt kön kommer man ska ju ändå ta hand om de barn man har. Sen va tusan är ju mer ekonomiskt och smart när man får av samma.

Så har vi det nyfödda lilla barnet.

- E hon/han snäll. Låter hon/han dig sova.

Men hur många små spädbarn sover hela natten?? Och vilka spädbarn är elaka???
Seriöst.. hur tänker folk.

Amningen

- Har du så det räcker … blir hon/han mätt?

Ha ha vill du ta dig en sluk och se ;0) ha ha brukar ju inte pumpa ut (jag kunde aldrig) och mäta … utan jag låter barnet äta så länge det verkar må bra är det nog så.

- Va ska du amma nu igen?

Ja mitt barn vill ju ;0)

- Äh plocka inte upp barnet så fort det skriker… är ju nyttigt att lufta lungorna lite.

Sen när var det nyttigt att ligga och skrika. Mig veterligen är en gnyende skrikande barn ett barn som på sitt sätt berättar att jag känner mig inte bra här. Ta upp mig.
Lungorna luftas väll genom att bebis andas inte skriker.

Sen denna är fin… om man inte ammar sitt lilla barn då får man höra. Va varför ammar du inte?
så måste man blotta sig helt och erkänna att man inte kan. osv.
Nu när man har ammat länge då får man höra va ammar du än. Ha ha kan man göra någon nöjd?!

Finns hur många mer detta var de jag kom på som var söt dumma sen för att inte tala om mina större barn … vad blickar och tankar man kan få av allt och alla som inte vet nått om vårt liv.

Det som är mäst sjukt med det hela är jag vet att jag bergis har varit där och sagt massa själv. Jag har oponerat mig på både det ena och andra men trillat dit.
Tyvärr är det så lätt och man få influenser av alla andra!! Men ja säger det slå mig när jag gör ordgrodor ha ha men slå snällt för jag menar inget illa.

Sen tänkte jag avsluta med ett par vettiga ord jag såg hos L.L på Fb

OFLEXIBLA BARN BEHÖVER FLEXIBLA FÖRÄLDRAR!!!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt