Jobba hemma

Klockan har ringt en så där 7 gånger, galet nog svårare ta sig ur sängen när man jobbar hemma än när man ska upp 1 timme tidigare, smög jag upp för att inte väcka barnen. Satte på kaffet njöt av tystnaden och ljudet av kaffet som rinner ner. Drar in lukten av nybryggt kaffe. Fixar mys stämning och loggar in. Njuter av min kopp kaffe och lugnet innan resterande cirkus vaknar.

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1n8n_S2n1zm4x1TM9fTpFtjQfXHU7MYO0

Stannar upp en stund och inser vilken fantastisk jobbförmån detta är. Just där i den stunden ska man stanna upp ett tag och bara andas njuta av hur fantastiskt man faktiskt ändå har det. Stänga ut alla ledsamheter och vardagsstress. 
De gjorde jag!!

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1tTRMWeXy0nIw4wvM4xPuQ1QLj1ZQlWEd

Jag trivs så sjukt bra på mitt jobb, jag har värdens bästa kollegor. Vi fyller dagarna med tokigheter och så mycket skratt. Mina kollegor har även blivit mina vänner det är lyx. Vi spenderar 40 timmar i veckan på jobb så det är verkligen lyx att få spendera den tiden med sina vänner.

Jag vet att det finns många som inte trivs på sina jobb och jag funderar många ggn varför är det så. Kan vi påverka detta själv genom att faktiskt tänka positivt och göra dagarna till något bra. Mina tankar är att vi alla bidrar till vår arbetsmiljö. Vi är liksom den på ett sätt. Man brukar säga att det krävs 8-9 positiva människor för att avhjälpa en negativ. 
Varför går så många runt och misstrivs och är negativa när det gäller jobbet? 

Även jag har mina negativa stunder på jobbet tro inget annat, så är jag glad att mina kollegor lyfter mig upp så jag blir glad och pepp igen. Och när fredagen kommer njuter jag sjukt mycket av att det äntligen är helg och jag får vara ledig med min lilla Cirkus där hemma.
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1iNWU_7vTvOymdWQ-648x_DjbJgx1_tXB

// Jobb-positiv

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena