Besikting och en del 2:or / hemfärd

Som ni alla vet har man en besiktning av bebis för att komma hem.
Jag blev ju tvingad att ligga kvar på BB eftersom jag faktisk hade högt blodtryck.
Något som inte ville försvinna trots att L lämnat magen.

Första dagen säger de alltid att barnet äter sen sover de mestadels. Detta verkade inte gälla sugfisken L för jag tror jag sov och hon ammade. Men tydligen var det absolut inte fel eftersom stora barn har en tendens att bli tröttare (inte enligt mig utan personal på BB) men jag ammade ammade ammade.

Man kontrollerade henne och sa att ja hon ammar så mycket att vi gör inget idag utan hon ser pigg ut.
Jo tack sa jag hade inte accepterat annat heller ;0) men de behöver de inte veta. Denna bebis ska inte tillmatas utan amma ska man.

Dag 2 ville jag hem. Jag missade komma med i omgång ett och fick därmed vänta på min tur. Detta var tufft och deppigt barnen kom och gosade med lite med sin syster men vi fick inte åka hem.
Till slut kom barnläkaren och besiktning kunde göras.

hon fick 2 st 2or.

1: man anade ett svagt blås ljud
2: höften knäpper och är instabil.

Men vi fick ändå till slut åka hem och njuta av att vara hemma med vår bebis.

















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt