Ronja

Dagen då allt blev som det skulle men inte som planerat
Vi är ett gäng mammor (tanter i alla fall vissa av oss) som startat sy junta. För det har jag hört att man ska ha när man är tant.
Nej men vi har allt lite små intresse att sticka och virka och de som vi inte kan de lär vi oss. Vi har ju fantastiska H med oss.
Ja dagen började i alla fall med första sy juntan. T och C skulle måla så vi hade sky lift på plats.
Allt går kanon. Vi fikar skrattar tisslar tasslar och bestämmer oss tillsammans ( eller envåldsmässigt enligt andra) att vi kan väll börja med en raggsocka.
Jag tyckte det var nyttosamt och en bra grej att börja med.
Ett tu tre blir t getingstungen och ja det är inte så bra han tål ju liksom inte det. Han blev inte så bra så där rök målningen den dagen.
När juntan var slut alla hade åkt … satte jag och t oss i bilen och körde till borgholm för att titta på en lite sötnos vid namn ronja.
Drömmen om en hund… började redan i januari nått när jag bara kände att jag vill så gärna ha en hund eller katt. Saknaden var för stor. Har alltid haft djur men fick liksom ge upp detta för t skull.
Försökte få t att testa en allergi katt dvs besöka se om de funkar.
Kollade hund istället för det är inte lika allergent och det tål han mer.
Liten hund skulle det bli tänkte jag så fall.
Sprang på rasen russkiy toy och blev kär. Inser själv att en valp inte är en hitt dock med jobb och allt.
Juli kommer annonsen ut som satte snurr på minna. Jo en russkiy toy 8 mån vid namn ronja.
Väll i borgholm kunde vi ju inte säga nej så offrar allt och lite till på denna underbara söt nos. Tar hem henne och lyckan är total.
Så nu är vi med underbar ronja!!!
Ett beslut som var bland det bästa vi kunde ta så där lite spontan planerat för vilken tillgång och glädje detta lilla liv har gett oss!




















- Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt