blå gula resan....

vart åker man när man åker till ett blågult varuhus... jooooo Ullared.

viljan finns att åka dit men jag har känt att det aldrig var läge och blev nått av denna våren. Sen kom det en resa med jobbet. Då jag inte känner någon på jobbet som så där glatt hoppar på en buss till ullared så kände jag att det nog inte var nått för mig.
men sen med väldans kort varsel släpptes det fritt att man även fick ha en vän med sig.
tänk snabbt minna... M nej det går ju inte... lilla S gillar inte bilstol och ammar... miellan åke med sin kompis eller ... nej vänta inte hört att de kommit iväg.  snabba puckar .. frågan är alltid fri så jag frågade.
ska, ska inte, ska, ska inte... ovisshet men efter lång fundering och lite velande bokade vi resan.
Sagt och gjort vi kom iväg. kan säga att jag var inte rysligt impad av klockan när den ringde kl. 5 ha ha men va gör man inte för de blå gula.




M hämtar upp mig och vi placerar oss på bussen... sen styrde bussen sig mot Ullared.
vi blurrade massa massa massa... ha ha var kanon åka buss så bara kunna sitta slappa bäst man ville och prata utan att tänka på nått.  fika stopp bjöd de på med.












väl inne i varuhuset rustade vi var sin vagn och sen körde vi rejset.




vi hade planerat resväg där inne och hittade massa fina saker. Vi gick tillsammans nästan hela tiden förutom när m tappade bort förvirrad minna och vi gick om vart annat som yra höns. 








Så gött att ha med sig ett bra smakråd.
Får minsan tack m för tålamodet ... ha ha som stog ut med virrpannan minna.
vi fyndade massa fint men sen kom den där nervpirrande minuten när man ska vara i kassan.








jag gjorde en tabbe dock glömde all färdkost i kassan och miellan fick påvisa sitt tålamod ännu en gång och ställa upp med förvirrad minna.




tackar så mycket för detta. utan reskosten och vatten hade ja nog inte överleft. Hemresan var det många andra som sov gott och vilade men inte vi inte... herre gud varför slösa en sekund av tid tillsammans.
väl hemma sen fick barnen sina saker och vi hade utdelning.
man brukar säga bästa köp sämsta köp....
bästa köp: billiga zhu zhu banan och skylander gubben då detta skänkte barnen så mycket glädje.

sämsta köp: delikato turkisk peppar kaka... ja då jag tog den men glömde vid kassan så någon tog den ur korgen och jag lyckades inte köpa. ha ha ha





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt