pappa helvetet fortsätter


Jag då ska jag skriva och berätta lite mer om pappa vesiten. Vi valde ju att pappa skulle komma upp sen att jag körde dem hem på tis för att han skulle vara på läkarbesök på ons. gick allt bra skulle han åka med hem.

Dom kom och ja det var ju häftigt som tusan att träffas. Jag berättar för pappa att jag köpt massa grönsaker och att jag viste inte vad dom ville ha men jag köpte fläskfile till oss andra så får dom ta räkor. Det hade jag plockat fram.

Vi kommer hem tar av oss försöker visa de runt i huset … det var så där av intresset. Tittade knapt ens in i rummen. Försökte berätta lite om huset och allt vi gjort men vi märkte att instresset fanns inte utan det dog ut ganska snabbt.

Sen kom ju det lite önskemål.
-vi behäver data och internet och mycket av den varan.
ja ha så det var att ta fram data och koppla in dem på nätet. Tyckte det var lite märklig och trist men men.
började diskutera mat och då var dom inte så hungriga och så ju så vi beslutade oss att ta yoggi och så. Då kom nästa grej. Jo de var lite besvärliga damerna ju och ville inte äta på något som kan varit kött på så dom behövde plasttallrikar och sådant.
hum oj inte för att det brukar ingå i husgeråd i normala bostäder men vist jag lyckades väll pga att ja haft kalas ha lite kvar hemma. 
Önskemål och krav 3 var ju elda och elda … slutade med att jag fick ta av mig allt nästan och vi hade 28 grader inne.
Damerna duchade 2-3 ggn om dagen med tänkte hu det blir en dyr vatten och elräkning.
visade sig dock att doom duchade i 30 graders vatten. Men va fan elda på till 28 grader för dom fryser för att sen ducha i 30 graders vatten.

Framkom ju även då att pappa inte äter kött utan enbart hallalslaktat kött var ok. Och inte av den varana som fanns i sverge för den var ju inporterad. Både jag och maken frågade varför. Han sa upprepade ggn under besöket att det var för att damerna inte skulle bli sura på han.  Jag tyckte och påpekade att det var löjligt. För den saken skull att någon annan skulle bli sur.

Systern som var med henne ger jag inte många stjärnor i betyg. Hon visade INGEt intresse alls för att umgås eller prata med oss. Denna människa var fantastisk. Vaknade satte sig vid datan, tvingades till bords. Åt lyfte sig gick till datan. Åkte vi någon stans följde hon med sen han vi inte komma hem så in direkt till datan sen äta resa sig data ducha för att lägga sig vid 19. Detta var vad hennes dagar gick ut på.


Under hela helgen fick jag upprepat höra hur bra allt är där och si och så hur underbart bra allt var där och hur man var för familjen. Hur familjen betydde allt där ja man var ju faktiskt så mycket för sin barn där nere. Barnen betyder allt för dom där nere. Ja tom så att det faktiskt är mer än man är för sina barn här i sverige. Till slut blev jag arg. Va fan ….

Vad är jag är jag inte pappas barn då och varför om du nu bor i ett land är du inte för dina barn och dina barnbarn. Fast ja jo det är du men det är väll barnen där och inte de som bor här. För barnbarnen här visade man inte nått större intresse för enligt mig.
hur kan man stå och säga att man gör mer för sina barn utan att veta vad jag gör och är för mina barn. Ser han bara i sina ögon och gämför hur han var som pappa åt oss när vi är små. Han har för fan inte koll på vad jag gör för mina barn.

Hur kan man vara för sina barn när man stiger upp går till jobb hem äter iväg tränar och sen hem sova. För att mer eller mindre ha huvudet i datan när man är hemma. (detta fick jag till mig att så var systern hemma , för att försvara varför hon var som hon var ;0) visade sig att hon är lika dan där) men hur i helvete är man så mycket mer för sina barn då?!?!?! Men jag som är hemma med mina barn gör allt för mina barn går ner i tid och ekonomi för mina barn jag är INTE för mina barn. Det klingar fel i mina ögon i alla fall.

Blev så trött av detta förbannade idialiseringen av detta land. I mina ögon lät det inte så gävla bra. Till slut sa jag bara att ja det finns både bra och dåliga saker i alla länder eller!?!? För allt kan ju inte vara perfekt heller eller?!?! Då mumlade han väll lite.

Jag kände mig oerhört stressad och hade så ont i min hand. Vi fick stå för så mycket det var inte alls mycket till avslatning eller hjälp. Första dygnen fick vi göra det mästa. Vi bjöd på contineltal frukost vi fixade donade INGEN hjälpte till. Tror det var på söndagen som jag till slut sa till att jag kan inte serva dem utan hjälp. Då kom det igång lite hjälp tack och lov för jag var helt slut.

Söndagen hade vi köpt stor fin lax lagade och fixade men när vi skulle äta fick vi tvinga ner systern. När hon väl kom tog hon ipades till bords. Satt konstant och ringde hem. Vist fine det stör mig inte att hon ringer hem det stör mig inte ens att hon gör det mitt i maten för jag förstår att man vill prata med familjen. Men för fan inte där och när vi sitter å äter. Gå ifrån rummet då. Satt hon där och högt och ljudligt pratade sitt halla ball språk och ringde och hade sig. INGEN säger nått. Så jävla otrevligt och oartigt.

Jag fick någon gång påpeka lite fint att jag var rätt ledsen att vi öppnade upp vårt hem för dem men dom ville inte umgås med oss alls. Hur kul är det. För första ggn på 7.5 år är dom här och sitter och häckar på ovanvån framför facebook.

Slutade dock med att pappa skulle ta lite tabletter och behövde åka till malmö en dag tidigare. Eftesomo jag var tvungen att göra en koll på min hand kunde jag inte köra. Nej det ville han inte heller. Plus att om de inte kunde komma tillbaka var det nog bäst så.

Vi bokade resa och försökte ta vara på dagen.
jag bokade på nätet och tvingades fylla i mobilnummer. Detta ville jag ju inte för att det inte skulle bli mobil biljett. Men men jag fick inte gå vidare så ok då.

När vi ska hämta biljetten så får jag inte det går in och ber om hjälp. Tanten i kassan var fan värre än värsta pms kossan. Absolut inte service minded. Menade på att det var mitt egna fel jag fick skylla mig själv. Typ. Ja ge dem mobilen. Men det går ju fan inte. Så jag blev lite lätt sur. Till slut lyckades hon skriva ut ett papper. Då sa jag bara att vi har en biljett till. Då klämmer hon ur sig att ja men då vill ja ta betalat för att skriva ut det. Om inte annat bara för att du är otrevlig mot mig.
Mähhhh va vad säger hon. Vad håller hon på med. Tror mig så jävla otrevlig var jag inte ens. Men vist jag var ju inte glad det vill ja inte påstå. Efter en stor besvikelse tagit 2 veckor semester för att pappa mer eller mindre ljugit om hela resan för att sen bara få 2.5 dagar med honom den känns ju inte så fin. Efter att ha agerat hotell åt bortskämda damer och nu nästan inte ens få bort dem eller förlora min mobil för att jag var tvungen att skriva in mitt nummer. Kände inte mig jätte glad om man säger så.

När vi kommer ut skriver jag av allt jag kan från mina mobila biljetter. Säger till pappa oj den tanten hade nog PMS eller nått och skrattade. För att i nästa stud få höra han säga ja men du var jätte otrevlig och skrek. WHAT!!! Det gjorde jag inte.

Dom åker!!

Lite parantes i alla också är. Under tiden jag ligger och nattar milly pratar t och pappa. Två saker han pratar med t om då är.

Att jag var så avensjuk på min bror när jag var liten att han var så poppis och inte jag. Det var därför jag fick gå hos psykolog.

Det andra var att när jag var liten testade jag jättte många saker och sporter men jag var aldrig bra på nått.


Hum är det något en pappa står och säger och berättar. För första gången han träffar min nya man så berättar han detta. Ja det märks ju verkligen vilken stolt far han är NOT!!


Ps kan tilllägga att jag fick INGA frågor eller förfrågan att visa nått från bröllopet!!!


Sagan tar inte slut det kommer mera!! Men nu ska jag avsluta min fördelsedag med att sova.

Kan dock tillägga som lite ”rolig” sak att min bror har ringt och sagt grattis. Då vet jag att pappa är där men gratta mig nej prata med mig nej. Inte ett ljud eller livstecken från han!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt