ibland svider det minst sagt ont... (lite städad version)

Brukar sällan skriva om saker jag blir lessen och förbannad på när det gäller folk omkring mig. Brukar inte vilja hänga ut folk. Men eftersom det är som det är och det gick som det gick så skiter jag fullständigt i det. Nämner inga namn.


Isomras lärde jag känna en tjej kan kalla henne trötter (inga liknelser utan bara dvärjarna jag kommer på) väldigt trevlig social och pratglad. Hon hade det just då lite tufft och jobbigt i sitt liv. Tänkte att jag men då behövs man mera ju. Umgicks en hel del Det blev väldigt intensivt. Ibland kanske lite mycket jag tog det ok men jag vet att sambon reagerade väldigt och tyckte det var lite småjobbigt. Jag menade på att vi ställer upp tänker inte svika någon när dom inte mår bra. Personen i fråga skulle flytta. Vi lovade att hjälpa till med flytten. Nu blev det inte så för vi kunde inte när dom väl skulle flytta. Minns inte vad det var men men. Vi fick en liten glad pik att jaha er hade vi ingen nytta av den helgen då *med ett skratt på* tänkte inte så mycket på det. Vi hade haft väldigt trevligt med denna kompis och hennes man. Såg fram mot att umgås även efter dom flyttat. Vi hade bjudit dem på middag och japp nu väntade vi lite en inbjudan tillbaka.


Går vi tillbaka lite i tiden och backar bandet. I vintras tidig vår fiskade jag lite vänner i ljungbyholm där vi bor på familjeliv. En forum site på nätet. Jag pratade lite med 2 tjejer där en mer än den andra. Vi var bägge gravida och skulle ha barn. Den som jag pratade mer med hade lite samma sits som jag. Skillsmässa barn sen tidigare ny man nytt barn. Detta dog i alla fall ut under våren sen och inget hände.


Kör vi fram lite. Mot slutet av sommaren början av hösten (är inte hundra med tiderna här) så tog i alla fall denna mamma kontakt med mig igen. Det visade sig ju att denna mamma är bästa vän med trötter. Fast det viste jag ju då vi alla varit på ÖF tillsammans. Hon hängde på lite i forumet jag skapat och hojtade om promenad vänner. Jag och en annan tjej hade då gått lite. Sagt och gjort vi tog en promenad. Jag och ”glader” som vi kan kalla henne. Det var super trevligt och vi hade mycekt gemensamt insåg vi.
Torsdagen kom och jag messade kompis trötter och undrade om ÖF hon kunde inte. Men eftersom glader frågat lite om ÖF messade jag henne och hon ville.



Jag var hemma i trötters lägenheten med en blomma och todde vi skulle fika. Blev inte som jag tänkt. Vi kom satt där i soffan medans hon pratade med sin man en massa som skulle till jobbet. Hennes mamma dyker upp och är där en stund medans jag sitter där i soffan.
Barnen fick inget mellan mål (kanske borde jag ansvarat och tagit med mig) och ja mina barn blir ju rätt sjötokiga när dom blir av med socker kicken. Vi hade dessutom varit på Leos lekland så energin var på noll. Slutade med kaos barn och bråk. Så jag gick. Kändes lite näpet så men men, tänkte väll att hon är väll trött.
Hemma hos trötter berättade jag ju att jag träffat glader och prom och ÖF. Just då var det väll inte mycket med det. Eftersom jag lovat trötter och hjälpa till med städning av huset frågade jag om nyckel då jag kanske inte kunde just när hon var där. Ville ju hjälpa till viste att det var mycket att städa ju. Vist nej men det behövde jag inte, glömde nycklen men när jag skulle gå påminde hon mig.



Sen en lör tog jag min musik med mig och gick in 2 timmar och skrubbade micro, ugn spisfläkt och halva köket. Man ville ju vara snäll. Får dock reda på att trötter väljer att gå och träna och fika hos glader istället för att städa sitt hus medans jag är där och städar. Detta belv jag nog lite lätt arg på och besviken. Det visade sig också att trötter blivit rätt sur på att jag och glader umgicks. Jag fick höra att jag var inte tvungen att städa att jag ville själv ju. Men hallå hallå höllt på att glömma nyklen men blev påmind och vist säger man så men man är rätt glad om man får hjälp. Skit samma tog det inte så allvarligt utan tänkte mer ok trött slut vilket man blir av flytt.


Jag och glader umgicks mer och mer. Sen pratade vi om att träffas och spela en kväll bägge familjerna. Vi bestämmer att det var nog bäst hos oss med tanka på barnen. Så det blev det. Någon dag innan får jag mess från trötter. Tala om magspark … det var allt annat än snällt. Men men kontentan var lite att hon tillät att vi gick prom men att bjuda hem hennes bästa kompis så det var minsann övertramp.


Jag blev minst sagt lessen och vist tanken fanns av avslåsa men vi kom fram till nej vi kör.


Sen blev kontakten med trötter mer och mer sällan. Dom umgicks med glader och familj men vi fick aldrig frågan om att träffas.


Vi umgicks och pratde en hel del på våra promenader jag och glader. Guld värda kan jag säga. Vi pratade om jul och nyår en kväll och jag sa jag tyckte det var så mysigt som ni har det glader och trötter med familj på nyår. Då sa glader men gud nej sitter ni själva det är inte det ska man ju inte behöva göra vi kan väll kolla med trötter så kan ni vara med oss.


Trötter och jag träffades en gång sen och det var super kul avslutades dock med att säga att vi troligtvis inte fick vara med på nyår men inget var bestämt. Det gjorde ont. Jag blev lessen. Detta informerade jag trötter om. Men men inget var ju bestämt. Sen kommer det ett mess vi fick inte vara med…. En stund senare kommer det ett mess till vi får vara med. Ja ingen skulle ju sitta ensam på nyår.


Under tiden har jag fått ta mot en hel del sura SMS från trötter som är allt annat än snälla tyvärr.


Men så kommer det här fira nyår på tal i alla fall och vi skulle alla träffas för att gå igenom vad vi ska äta och laga. Trötter kommer dit med rätt många taggar utåt och är mycket vi vi vi vi jag och glader osv. Säger vi bestämmer mat jag och glader åker och handlar osv. Då blir jag lite lack faktiskt och säger jaha så jag får inte vara med. Jag är inte helt oskyldig denna dag heller, är rätt laddad rädd och nervös med tanke på turerna fram och tillbaka. Dom åker hem och senare är det igång igen.


Mess kavalkaden börjar. Det är mycket hugg hugg hugg på mig. Helt plötsligt förvanlas jag till som jag känner det inkräktande parasit och att vi fick vara med på nåder för att dom tycker synd om oss.
Nej tack nu får det vara nog … här bryter jag vänskapen. Då verkar trötter ångra sig lite och inser att det var rätt illa mess. Låt oss vara vänner vill vara vän osv.
jag orkar inte med mess och skriver ett långt mail. Jag får svar på detta mail.



I mailen skriver trötter att hon är lessen att hon varit för hård mot mig. Hon menar att hon inte mått bra. Hon skriver också att hon vill vara vän men orkar och vill inte träffas så ofta. Den ända hon vill träffa och vara hos just nu är glader. Hon skriver att hon vill inte att vi är med när dom träffar glader och familj. Osv.


Här känner jag FINE nu är det bra nej tack. Antigen är man vän eller inte. Nått jävla hallå fram och tillbaka vara vara lite kanske ibland det köper jag inte + att jag är inte berädd på att vara någon boxpåse man kan slå på när man mår lite dåligt sen ska man inte vara den som får vara med på det roliga. GLÖM DET.


Kan säga att jag mått skit över detta fram och tillbaka skiten. Jobbar med att släppa det massa massa. Men sen när man går här i ensamhet och tänker lite blir man rätt lätt pissed off. Om man nu inte ville vara nära vänner utan bara ytlig kompis (känns mer som det var det hon ville när hon skrev vara vänner men inte träffas så ofta)  varför säger man inte det innan man skojar om flytthjälp innan man ställer upp och öppnar dörren massa. Innan man bjuder på fin middag. Innan man ställer upp i 4 timmar med att städa hennes hus. Den där tackmiddagen för detta jobb kan jag väll stoppa upp i arslet för den får jag inte. Kanske borde sända en räkning till henne. morr…


Hur kan man våga sitta och skicka mess till en person med de saker hon huggit på mig om utan att ha det minsta samvete för det, utan känsla på gör man så mot en annan människa. Hur vågar man. Jag skulle aldrig göra det till någon inte ens till en fiende. Sen sitta och gnälla på mig och skriva att du vill inte umgås med mig, du messar ju aldrig mig, du vill inte träffa mig osv. så visar det sig att hon vill ju inte träffa mig.


MORRRRRRA lite… känns rätt skönt att skriva av sig i alla fall.




Jag är inte sur på trötter jag är arg lessen och besviken. Jag förstår dock också att trötter inte mår så bra. Sen hoppas jag att trötter tänker sig för i livet. Vänner ska man vara försiktig med dom tål inte vad som hälst och vill man ha och behålla vänner får man behandla dem annurlunda.




Ps en glad grej är att jag och glader umgås i alla fall fortf. Och det är trevligt!! Ds

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höftledsreflux och von rosenskena

helgens skämt